شناسهٔ خبر: 54539368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تدارک مقابل تیم ناقص!

حامد جیرودی

تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای حضور در جام جهانی 2022 آماده می‌کند، از ساعت 21 به وقت محلی و 22:30 به وقت تهران در استادیوم باشگاه القطر دوحه به مصاف الجزایر می‌رود تا اولین دیدار دوستانه در مسیر آماده‌سازی تا جام جهانی را برگزار کند.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران:   محمد احمد الشمری از قطر به‌عنوان داور این مسابقه انتخاب شده و سید علی و محمد محسن از کویت کمک‌های او در این بازی خواهند بود.
شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی 10 روز است که اردوی خود را در قطر برپا کرده‌اند که آنچه بیش از همه ملی پوشان را برای حضوری موفق در جام جهانی آماده می‌کند، انجام بازی‌های خوب تدارکاتی است. در این شرایط، علاقه مندان به تیم ملی و کارشناسان و پیشکسوتان امیدوار بودند که یوزها در فیفادی جاری بتوانند چند دیدار دوستانه مناسب برگزار کنند اما دیدار با نیوزلند را سرمربی تیم ملی نپذیرفت و دیدار قطعی شده با کانادا هم به‌دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و سیاسی کانادا لغو شد. به تبع آن محلی برای بازی با اکوادور هم پیدا نشد و بازی با اروگوئه هم به‌دلیل دوری مسافت تا امریکای جنوبی برگزار نشد. در این بین اعلام شد که بازی ایران با الجزایر قطعی شده و این بازی 22 خرداد (امروز) در قطر برگزار می‌شود. البته فدراسیون فوتبال تلاش زیادی برای انجام یک بازی دیگر در قطر داشت تا در کنار بازی با الجزایر، 2 بازی را در این اردو انجام دهد اما بازی دوم نهایی نشد. علت رد پیشنهاد آفریقای جنوبی هم، هم‌زمانی این دیدار با الجزایر بود که اسکوچیچ برگزاری بازی با این تیم را به دیگر تیم آفریقای جنوبی ترجیح داد. الجزایر به منظور دیدار با ایران پنجشنبه شب وارد قطر شد و اعضای این تیم اولین تمرین خود را شامگاه جمعه در دوحه پشت سر گذاشتند.

اما نکته‌ای که در خصوص این دیدار وجود دارد، این است که جمال بلماضی سرمربی این تیم قصد ندارد از نفرات اصلی‌اش در این مسابقه استفاده کند. در همین خصوص، نشریه «الشروق» الجزایر به لیست غایبان تیم ملی این کشور در دیدار دوستانه مقابل ایران پرداخت و نوشت: «هشام بوداوی (هافبک - به‌دلیل عدم آمادگی)، سفیان بن دبکه (هافبک- به‌دلیل مصدومیت) و رایس وهاب (دروازه بان)، وهاب مبولحی (مدافع)، عیسی وماندی (مدافع)، اسلام سلیمانی (مهاجم) و ریاض محرز (هافبک) به‌دلیل استراحت مقابل ایران به میدان نمی‌روند که در میان آنها محرز به‌دلیل بازی در منچسترسیتی چهره شناخته‌ شده‌ای میان دوستداران فوتبال به شمار می‌رود.

ضمن اینکه سلیمانی دیگر ستاره این تیم هم در لیون بازی می‌کند. سرشناس‌ترین بازیکن حاضر در ترکیب الجزایر برای دیدار با ایران، اسماعیل بن ناصر ستاره میلان قهرمان سری A ایتالیاست. با این حال، این تعداد غایب  نشان می‌دهد تیم ملی باید با تیمی که نفرات اصلی‌اش را در اختیار ندارد و ناقص است بازی کند و در این شرایط باید از فدراسیون فوتبال پرسید چرا چنین حریفی را برای تیم ملی برگزیده است. بلماضی که در سال‌های 2015 تا 2018 سرمربی تیم ملی قطر بوده و پیش از آن هم هدایت الدحیل را بر عهده داشت و با فوتبال ایران کاملاً آشناست، در حالی تیم کشورش را به مصاف ایران می‌فرستدکه  الجزایر که تیم 44 رنکینگ فیفاست.

این تیم  در مرحله مقدماتی جام جهانی قاره آفریقا تا مرحله پلی آف پیش رفت ولی با تساوی 2-2 در مجموع برابر کامرون و به خاطر گل زده در خانه حریف توسط کامرونی‌ها، از صعود به جام جهانی بازماند. الجزایر که در گروه F مقدماتی جام ملت‌های 2023 آفریقا قرار دارد، چهارشنبه گذشته در یکی از دیدارهایش در این گروه برابر تانزانیا به پیروزی 2-0 رسید و بعد از دیدار با ایران هم باید دیگر دیدارش در این گروه را شهریور ماه برابر نیجر برگزار کند و برای همین قصد دارد با برگزاری دیدارهای تدارکاتی خود را در آمادگی نگه دارد. در این شرایط،  ایران به عنوان تیم حاضر در جام جهانی حریف خوبی برای الجزایری‌ها به شمار می‌رود اما با توجه به غایبان این تیم، این مسابقه تنها یک بازی دوستانه عادی برای ما محسوب می‌شود.

برش
تاریخچه تقابل‌های ایران و الجزایر

ایران و الجزایر تاکنون ۳ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازیها، ۲ برد برای تیم ایران و ۱ برد برای تیم الجزایر بوده است. در این بازی‌ها جمعاً ۷ گل به ثمر رسیده که سهم ایران 4 گل و سهم الجزایر 3 گل بوده است. همچنین دو بازی غیررسمی هم میان ایران و الجزایر برگزار شده که حاصل آن یک برد برای الجزایر و یک تساوی بوده اما چون در این بازی‌ها ترکیب یکی از دو تیم متشکل از بازیکنان تیم ب یا ارتش بوده در آمار دیدارهای رو در روی دو تیم به حساب نمی‌آید. مهم‌ترین بازی بین این دو تیم برگزاری سوپر کاپ آفریقا-آسیا در سال 1370 بوده که ایران بازی رفت را با گل های عبدالصمد مرفاوی 2-1 برد ولی بازی برگشت را 1-0 واگذار کرد و الجزایر به خاطر گل زده در بازی رفت در تهران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. آخرین بازی دو تیم هم 7 فروردین 1397 و در راه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 در گراتس اتریش برگزار شد که آن بازی 2-1 به سود شاگردان کارلوس کی روش به پایان رسید. در آن دیدار سردار آزمون و مهدی طارمی برای تیم ملی گلزنی کردند که در این دیدار هم امیدهای اصلی ایران برای گلزنی به شمار می‌روند و باید دید در این دیدار چه عملکردی را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما