شناسهٔ خبر: 54530811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارشناس دیپلماسی اقتصادی در گفتگو با دانشجو:

رابطه میان ایران و ونزوئلا به تضعیف یکجانبه گرایی ایالات متحده و تقویت مدار چندجانبه گرایی کمک می‌کند + فیلم

کارشناس دیپلماسی اقتصادی درباره رابطه روابط ایران و ونزوئلا گفت: رابطه میان ایران و ونزوئلا و تقویت آن، به تضعیف یکجانبه گرایی ایالات متحده و تقویت مدار چندجانبه گرایی کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

پرهام پوررمضان کارشناس دیپلماسی اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره رابطه روابط ایران و ونزوئلا گفت: رابطه میان ایران و ونزوئلا و تقویت آن، به تضعیف یکجانبه گرایی ایالات متحده و تقویت مدار چندجانبه گرایی کمک می‌کند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی روابط فی مابین افزود: رابطه ایران و ونزوئلا یک قدمت 100 ساله دارد که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این رابطه تقویت شد؛ اوج روابط سیاسی فی ما بین تهران و کاراکاس به دولت دهم برمیگردد که بحث‌های تقویت محور مقاومت جهانی نیز در آن ایام شدت گرفت.

پور رمضان گفت: ایران و ونزوئلا هر دو مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند و با هم در این موضوع مشابهت دارند و به دلیل تحریم‌ها، مرودات اقتصادی این کشور‌ها دچار چالش است.

این کارشناس دیپلماسی اقتصادی در ادامه گفت: در سیاست خارجی این دو کشور چندین نکته را باید لحاظ کرد؛ نکته اول بحث آرمان گرایانه بودن سیاست‌های خارجیشان است و نکته بعدی بحث اهمیت مسئله فلسطین برای این دوکشور است.

<div id="video-display-embed-code_1711096" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1015437/1711096?width=400&height=300"></script></div>

کارشناس دیپلماسی اقتصادی در ادامه گفت: ایران و ونزوئلا در عرصه‌های متعدد و مهمی توان همکاری دارند. بحث مسکن و مسائل پیرامونش مثل مواد ساخت مسکن همچون سیمان و بحث صادرات دانش مسکن و خدمات فنی و مهندسی در روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به یک بازیگر مهم تبدیل گردد.

پوررمضان ادامه داد: ایران می‌تواند در ساخت پالایشگاه‌های متعدد در کشور ونزوئلا نقش مهمی ایفا کند. به دلیل دکترین سیاسی موجود در کشورمان، اقتصاد دفاع نیز میتواند عامل مهمی در روابط اقتصادی بین ایران و ونزوئلا باشد.

وی افزود: هر چه تبادلات اقتصادی دو کشور بالاتر رود، به طور قطع در روند و تصمیم گیری‌های سیاسی فی ما بین و دول دیگر نسبت به این دو کشور، تاثیر شگرف و فزاینده‌ای خواهد داشت. هر دو کشور در عرصه گردشگری، ظرفیت‌های بسیار مهمی دارند.

<div id="video-display-embed-code_1711097" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1015437/1711097?width=400&height=300"></script></div>

پوررمضان گفت: کارشناس دیپلماسی اقتصادی: سرعت روند مشارکت فعال ایران در جهان باید افزایش پیدا کند.

این کارشناس دیپلماسی اقتصادی در ادامه گفت: کشور‌هایی همانند چین، روسیه و ترکیه به دلیل گستردگی فضای دیپلماسی‌شان سعی بر حضور فعال در کشور‌های مختلف جهان برای در اختیار گرفتن بازار‌های آن کشور‌ها دارند.

وی افزود: ترکیه حضور مستمر و فعالی در منطقه آمریکای لاتین دارد و این مسئله میتواند بر روابط ایران و ونزوئلا اثر بگذارد.

<div id="video-display-embed-code_1711098" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1015437/1711098?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما