شناسهٔ خبر: 54527378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صهیونیست‌ها در جهنم آتش‌سوزی‌های دنباله‌دار

روزنامه جوان

در ادامه آتش‌سوزی در اراضی اشغالی، روز شنبه یک ایستگاه اتوبوس دستخوش حریق شد که به نابودی چندین دستگاه اتوبوس منجر شد. این آتش‌سوزی‌ها در شرایطی تداوم دارند که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان نتوانسته‌اند با بحران ناامنی ناشی از عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینیان کنار بیایند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌ها، شامگاه سه شنبه از آتش‌سوزی در یک غذاخوری متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. بامداد چهار شنبه هفته گذشته هم آتش‌سوزی در یک کارخانه چوب در شمال اراضی اشغالی خبرساز شد. این‌ها در واقع ادامه آتش‌سوزی‌هایی بود که مدتی است دامنگیر صهیونیست‌ها شده است. رسانه‌های عبری و عربی، بامداد دیروز نیز مورد دیگری از آتش‌سوزی را گزارش کردند. این بار این حریق در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس شهر صفد واقع در شمال اراضی اشغالی گزارش شد. در پی این آتش‌سوزی، ۱۸ اتوبوس متعلق به شرکت نتیو اکسپرس به طور کامل در آتش سوخت.
رشته آتش‌سوزی‌های دنباله‌دار
در ماه‌های گذشته، مقامات فلسطین اشغالی با آتش‌سوزی‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده‌اند. حریق در کارخانه ادویه‌جات در جنوب اراضی اشغالی فقط یکی از این موارد بود. این کارخانه در نزدیکی چهارراه بیت کاما در نزدیکی شهر رهط واقع شده بود. همچنین، اواسط اردیبهشت‌ماه، منابع خبری صهیونیستی آتش‌سوزی بزرگی را در شمال فلسطین اشغالی رسانه‌ای کردند. در گزارشی که روزنامه جروزالم‌پست در این باره منتشر کرده بود به آتش‌سوزی بزرگ نزدیک شهرک «الیاکیم» نزدیک منطقه «یوکنعام» اشاره شده بود. پیش از این موارد هم رسانه‌های عبری زبان خبر آتش‌سوزی در سازه‌ای در حال ساخت در شهر «عکا» واقع در شمال اراضی اشغالی اخباری را منتشر کردند. آتش‌سوزی بزرگ در منطقه صنعتی ناهاریا در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک‌ترین شهر ساحلی فلسطین اشغالی به کشور لبنان محسوب می‌شود، یکی دیگر از برجسته‌ترین چالش‌هایی بود که مقامات صهیونیست را دچار مشکل کرد. شبکه تلویزیونی کان با انتشار تصاویری در ارتباط با این آتش‌سوزی گزارش داده بود که ۱۴ تیم آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش در سالن تولید کارخانه «میلوتیل» به منطقه اعزام شدند.
صهیونیست‌ها روی گسل ناامنی
رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، موجی از ناامنی‌ها را تجربه کرد. فلسطینیان به گونه‌ای عملیات‌های شهادت‌طلبانه خود را در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف اجرا می‌کردند که قدرت ابتکار عمل را از نیرو‌های امنیتی تل‌آویو می‌گرفت. پایگاه خبری شهاب، روز شنبه به نقل از منابع عبری گزارش دادند که یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی پس از زیر گرفته شدن با خودرو کشته شده و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند. برخی منابع اشاره کردند پلیس رژیم صهیونیستی چهار فلسطینی از ساکنان «رهط» را به ظن دست داشتن در این اقدام دستگیر کرده‌اند. موج گسترده عملیات‌های شهادت‌طلبانه از مارس آغاز شد؛ جایی که در جریان حمله با چاقو در شهر «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند. عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس ضمن تمجید از این عملیات، گفت که وضعیت مقاومت نشانگر این است که ملت فلسطین برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، در حالت پویا قرار دارد. عملیات استشهادی دو فلسطینی در جنوب «حیفا» به کشته و زخمی شدن چند صهیونیست در جریان حادثه تیراندازی منجر شد. سه روز بعد از عملیات جنوب حیفا، یک عملیات مقاومتی تیراندازی در منطقه «بنی براک» در شرق تل‌آویو روی داد که به کشته‌شدن پنج صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد. منابع صهیونیستی درباره این عملیات گزارش دادند که در این حادثه راکب موتورسیکلت با سلاح کلاشینکف به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کرد که بر اثر آن دست‌کم پنج شهرک‌نشین زخمی شدند که هر پنج نفر آن‌ها بر اثر شدت جراحات در جا کشته شدند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پی افزایش عملیات‌های مقاومتی و هشدار جنش‌های مقاومت فلسطین، در گزارشی اعلام کرد که ماه مارس جاری، میانگین تعداد عملیات‌های شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی، رکورد زد. این آمار عملیات‌ها در مجموع یک ماه، ۱۶ عملیات شهادت‌طلبانه ۱۱شهید فلسطینی بوده‌اند که به کشته‌شدن ۱۱شهرک‌نشین و زخمی‌شدن ۳۲ صهیونیست دیگر منجر شده‌اند. به همین خاطر این عملیات‌ها شدید‌ترین عملیات از زمان انتفاضه چاقو در سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شوند.

نظر شما