شناسهٔ خبر: 54518012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۸۰ برنامه با حضور کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید گفت: این کاروان در قالب ۲ گروه از ابتدای دهه کرامت وارد خراسان جنوبی شد و تاکنون بیش از ۲۸۰ برنامه در سراسر استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری کاروان خدام رضوی در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدمهدی یاوری روز شنبه در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: خراسان جنوبی در برنامه‌ریزی‌های مربوط به کاروان زیر سایه خورشید نمره خوبی گرفته است.

وی گفت: شاید به دلیل کرونا فکر کردیم مردم فاصله گرفته باشند اما مردم نه تنها از معنویت فاصله نگرفتند بلکه شور و اشتیاق را در جلسات معنوی سراسر کشور می‌توان مشاهده کرد.

مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید افزود: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در انجام برنامه‌ها مهم است و همه ظرفیت‌ها را باید برای بارگذاری فعالیت‌های معنوی بگذاریم.

وی تصریح کرد: دهه نودی‌ها در جای جای استان با اجرای برنامه‌های "سلام فرمانده" سیلی محکمی به جریان غرب زدند که در تلاش هستند ولایت فقیه و محبت ائمه اطهار (ع) را در جامعه تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام یاوری با تاکید بر اینکه تشکل‌های زیر سایه خورشید در استان مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند گفت: مردم با وجود مشکلات اقتصادی، معنویت و ارادت خود را با پول گوشت و مرغ مخلوط نمی‌کنند.

وی افزود: ملودی انقلاب ما موسیقی خود را از تاریخ معنوی می‌گیرد و این ملودی و موسیقی جریان زندگی اهل بیت (ع) است.

همچنین در این دیدار پلاک "من امام رضایی‌ام" توسط خدام حرم رضوی به نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اعطا شد.

دهه کرامت در ایران دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت برادر ایشان، امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

کاروان زیر سایه خورشید در این مدت با حضور در شهرستان‌های خراسان جنوبی، اماکن آموزشی، نظامی، درمانی و اداری و برگزاری مراسم مختلف با حضور مردم، فضای این استان را سرشار از عطر رضوی کرد.

خادمان حرم مطهر رضوی امروز با استاندار خراسان جنوبی نیز دیدار و در جشن تکلیف فرزندان کارکنان استانداری شرکت کردند.

نظر شما