شناسهٔ خبر: 54501420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تهیه پیش نویس قطعنامه علیه ایران از سوی آمریکا نشان دیگری بر بدعهدی آمریکایی‌ها است

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیانیه‌ای تهیه پیش نویس قطعنامه علیه ایران از سوی آمریکا را نشان بدعهدی آمریکایی‌ها در انجام تعهداتشان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیانیه‌ای به صدور قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد: تهیه پیش‌نویس قطع‌نامه شورای حکام توسط کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان می‌دهد که آن‌ها خواستار انجام تعهدات خود نیستند و هر چه در توان دارند برای نامناسب جلوه‌دادن جایگاه نظام جمهوری اسلامی در بین کشور‌های دیگر تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است:

رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با اعضای هیئت دولت آقای روحانی اعلام کردند: " دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. خب حالا یک تجربه را من بخصوص یادداشت کرده‌ام، حرفی است که من مکرّر [در گفتگو]با شما‌ها و با مردم تکرار کرده‌ام، حالا هم همان حرف را تکرار می‌کنم؛ این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند …الان روش این‌ها و سیاست این‌ها این است؛ کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می‌کنند و هیچ ابایی هم از اینکه آنچه را قول دادند نقض کنند ندارند؛ هیچ. یک‌بار توافق‌ها را نقض کردند و کاملاً بی هزینه نقض کردند و الان هم که [به آنها]گفته می‌شود شما بایستی قول بدهید، تضمین بدهید که نقض نمی‌کنید، می‌گویند نه ما تضمین نمی‌دهیم... این تجربه [است برای]دولت آینده، دولتمردان آینده "

بار دیگر طرف‌های غربی دست به کار شدند، قطعنامه‌ای علیه ایران، این بار در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رساندند که ایران پاسخگو نیست و همکاری نمی‌کند!

سوال این است کدام همکاری؟ ایرانی که داوطلبانه تعلیق می‌کرد. ایرانی که بیش از حد انتظار کارشناسان همین آژانس، دوربین فراپادمانی در مراکز هسته‌ای خود قرار داده است، ایرانی که رهبر عظیم الشان آن بار‌ها استفاده از سلاح اتمی را شرعا حرام اعلام کرده است، همکاری نمی‌کند؟ آیا احیانا منظور آژانس از همکاری، ارائه اطلاعات جدید درباره فخری زاده‌ها و شهریاری‌ها نیست؟

کشور ما تا کنون تعهدات خود در پیمان‌های بین‌المللی عمل کرده است، اما طرف مقابل پیمان نه‌تن‌ها به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند بلکه تا جایی که توانسته‌اند برخلاف تعهدات و به‌قصد آسیب رساندن به منافع ملت ایران اقدام می‌کنند. در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ طرف غربی به تعهدات خود علی‌رغم توافق‌نامه‌های سعدآباد، بروکسل و پاریس عمل نکرد و در این دوره نیز طرف آمریکایی چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ به تعهدات خود عمل نکرد. تهیه پیش‌نویس قطع‌نامه شورای حکام توسط کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان می‌دهد که آن‌ها خواستار انجام تعهدات خود نیستند و هر چه در توان دارند برای نامناسب جلوه‌دادن جایگاه نظام جمهوری اسلامی در بین کشور‌های دیگر تلاش می‌کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور و تلاش برای کاربرد بیشتر آن در زمینه‌های گوناگون (انرژی، پزشکی، کشاورزی و...) حمایت کرده و خواستار همراهی بیشتر با دانشمندان این صنعت برای پیشبرد اهداف کشور است. مسئولان مربوط نباید از حقوق ملت ایران در زمینه دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه بیایند. هم چنین انتظار می‌رود اقدامات متقابلی را در برابر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، کشور‌های اروپایی و آمریکا انجام دهند.

نظر شما