شناسهٔ خبر: 54496790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوش‌نشینی عطر عالم آل محمد(ص) بر دیار سبز گیلان

رشت - ایرنا - اقشار مختلف مردم رشت عصر پنجشنبه از خادمان رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه بسیاری از مردم ولایت مدار شهرستان رشت که ساعتها منتظر حضور کاروان خادمان رضوی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) بودند، از اعضای این کاروان در خیابانهای رشت استقبال باشکوهی کردند.

کاروان خدام رضوی امام رضا(ع) که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان جهان از روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه سفر خود را به گیلان آغاز کردند، عصر پنجشنبه با استقبال باشکوه مردم رشت وارد این شهرستان شدند.

کاروان خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج که پرچم حرم مطهر رضوی را نیز به همراه داشتند، در میدان ذهاب رشت و همچنین میدان صیقلان این شهر مورد استقبال عاشقان هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت قرار گرفتند.

استقبال کم نظیر اقشار مختلف مردم به خصوص بانوان و کودکان برای تبرک پرچم بارگاه رضوی، باعث وقفه‌های زیاد در حرکت کاروان رضوی می‌شد اما خدام حرم رضوی در میان انبوه جمعیت ، پرچم بارگاه رضوی را برای تبرک در اختیار مردم  قرار می دادند.

کاروان خادمان امام هشتم شیعیان جهان پس از رسیدن به میدان صیقلان رشت به سمت حرم مقدس حضرت فاطمه اخری(س) خواهر حضرت امام رضا (ع) حرکت کردند و پرچم مقدس بارگاه ملوکتی حضرت امام هشتم در حرم مقدس خواهر گرامیش تبرک شد.

استقبال کم نظیر مردم رشت  

یکی از خادمان کاروان رضوی در گفت و گو با خبرنگار یرنا اظهار کرد: این برنامه فرهنگی با هدف باشکوه تر برگزار شدن مراسم جشن‌های ایام ولادت امام رضا(ع) است که خوشبختانه استقبال مردم رشت بسیار  باشکوه و کم نظیر است.

وی افزود: به دلیل استقبال بیش از حد مردم ولایتمدار و امام رضایی شهرستان رشت، حرکت ما برای رسیدن به مرقد مطهر حضرت فاطمه اخری (س) خواهر گرامی حضرت امام رضا (ع) با تاخیر مواجه شده اما از این تاخیر بسیار خوشحالیم چون علاقه مردم را نسبت به امام هشتم شیعیان جهان به خوبی می توان مشاهده کرد.

این خادم رضوی گفت: بسیاری از جشن‌هایی که در سراسر کشور در ایام ولادت ثامن الحجج در حال برگزاری است توسط خود مردم و ستادهای مردمی برگزار می‌شود و خوشبختانه هر سال استقبال مردم از این جشن ها بیشتر می شود.

خادمان حرم مظهر رضوی که از  روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه به گیلان سفر کردند تا روز ۲۲ خرداد ماه به شهرهای مختلف این استان خواهند رفت که تاکنون علاوه بر حضور در رشت ، در شهرستانهای آستانه اشرفیه ، فومن، لنگرود، املش ، خمام ، رضوانشهر ، تالش، رودسر، ماسال و بندرانزلی حضور یافتند و پس از رشت نیز به شهرستانهای سیاهکل، رودبار، صومعه سرا، لاهیجان و کیاشهر خواهند رفت.

فاصله زمانی یکم ذی‌القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت امام رضا(ع)، دهه کرامت نامگذاری شده است که در این مدت جشن های مختلفی در سراسر کشور و با حضور اقشار مردم برپا می شود.

نظر شما