شناسهٔ خبر: 54496735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سهم راه و شهرسازی در پیشرفت شهرستان خوی اجرای ۶ طرح عمرانی است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همسو با پیشبرد نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی، طرح‌های کلیدی و اثربخش راهسازی در توسعه منطقه از جمله احداث کنارگذر شهر خوی پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی  سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با محوریت شهرستان خوی، اظهار داشت: همسو با پیشبرد نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی، طرح‌های کلیدی و اثربخش راهسازی در توسعه منطقه از جمله احداث کنارگذر شهر خوی پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کنارگذر شهر خوی، نقش محوری در ساماندهی و ایمن‌سازی ترانزیت شمال استان دارد، ادامه داد: برای آغاز مطالعات اجرایی این طرح راهسازی ۱۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده که مراحل اجرایی در صورت تخصیص آغاز می‌شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص ساماندهی ورودی شهرستان خوی از سمت سلماس به عنوان بخش شمالی کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان تصریح کرد: امسال برای تکمیل این قطعه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و ساماندهی ورودی شهر از سمت محور فیرورق - خوی نیز با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مصوب قابل اجرا در این شهرستان است. 

حمزه لو با بیان اینکه امسال پروژه تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو وارد مرحله اجرا شده، افزود: ساخت و توسعه این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور می‌تواند دسترسی به پایانه مرزی بازرگان را تسهیل و تحول گسترده‌ای در زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی رخ می‌دهد. 

وی درباره دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: ساخت  ۲ کتابخانه در شهرک ولیعصر خوی و شهر زرآباد خوی از دیگر طرح‌های قابل اجرا و مصوب در شهرستان خوی بوده که برای ساخت و توسعه این دو طرح ۶۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حمزه‌لو به وضعیت طرح احداث سالن تشریح شهرستان خوی با ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی اشاره کرد و افزود: مبلغ قرارداد این طرح ساختمانی ۳۸ میلیارد ریال است و در صورت تخصیص اعتبار لازم این طرح تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد. 

انتهای پیام/

نظر شما