شناسهٔ خبر: 54494957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گلایه امام جمعه بندرعباس از فاصله فاحش زیرساخت‌ها در هرمزگان با دیگر استان‌ها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جایگاه اول فقر این استان در کشور اشاره و گفت: با روش‌های متعارف نمی‌توان این فاصله فاحش هرمزگان از کشور را جبران کرد و این استان به توجه ویژه‌تری در توزیع اعتبارات نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش  از حضور یوسف نوری در فصل گرما به هرمزگان به نشانه‌ای از جدیت در انجام وظیفه و خدمت به مردم یاد کرد و عنوان داشت: در انفجار اطلاعاتی امروز نقش آموزش و پرورش بسیار مهم و کلیدی است.

وی افزود: توقع از مجموعه معلمان و فرهنگیان است که این وضعیت فکری را مدیریت کنند و این رسالت سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان سلب مسئولیت از تربیت توسط خانواده‌ها سبب سار فشار سنگین‌تری بر دوش آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: توقعات از دولت انقلابی بالا است و بار مسئولیت سنگینی را متوجه خانواده فرهنگیان کشور کرده است.

وی ایجاد تحول بنیادین در حوزه مهارتی، فکری، تربیتی و آموزشی را یکی از مسئولیت‌های اساسی بر دوش آموزش و پرورش در دوره کنونی برشمرد و گفت: اگر این سرمایه گذاری که در دانشگاه‌ها کرده‌ایم را در حوزه آموزش و پرورش نیز انجام میدادیم، اکنون بسیار پیشروتر بودیم.

وی در بیان مشکلات منطقه، از طرح امین و حضور روحانیت در متن آموزش و پرورش تقدیر کرد و گفت: بحمدالله تعداد ۲۰۰ خواهر و برادر طلبه جذب شدند و از سال بعد مشغول کار خواهند شد و البته دغدغه در این زمینه آن است که توانایی این جامعه دیده شود و تنها محدود به دوره ابتدایی نشوند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: استان ما یک استان ترکیبی شیعه و سنی است و با محبت و برادری در حال زندگی هستند و ضرورت دارد تا توزیع معلمین با دقت انجام شود و نگرانی خانواده‌ها در این زمینه مدیریت شود و در شهرستان‌هایی که کثرت یک مذهب وجود دارد، ملاحظه مساله مذهبی نیز صورت گیرد.

عبادی‌زاده با اشاره به وسعت هرمزگان و فاصله صدها کیلومتری شهرهای شرقی و شمالی و غربس تا مرکز، به کمبودهای زیرساختی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: هنوز ساختار آموزش و پرورش ما در برخی مناطق در حد نمایندگی است و باید به سطح اداره ارتقا یابد و نمونه آن را در لیردف جاسک شاهدیم.

وی درباره جذب برخی معلمان در برخی مناطق، گفت: گاه استان ما توان رقابت در فرآیند جذب با دیگر استان‌ها را ندارد و اگر سهمیه ویژه‌ای در فرآیند جذب به هرمزگانی‌ها صورت گیرد، اهالی مناطق محروم می‌توانند معلم شده و در همان منطقه خود شاغل شده و خدمت کنند و ماندگاری آنها نیز افزوده‌ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جایگاه اول فقر هرمزگان در کشور اشاره و گفت: با روش‌های متعارف نمی‌توان این فاصله هرمزگان از کشور را جبران کرد و این استان به توجه ویژه‌تری در توزیع اعتبارات نیاز دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: خیلی از مدارس ما بشدت فرسوده است و در این زمینه به حمایت و کمک دولت نیاز است که این فاصله معنادار با کشور جبران شود.

انتهای پیام/ 3728

نظر شما