شناسهٔ خبر: 54494199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با هدف شناسایی و کشف نفوذ هکرها و حملات سایبری / طرح پدافند غیرعامل ، به‌زودی به صحن مجلس می‌آید

فارس نوشت :نماینده اراک گفت:‌: شناسایی و کشف نفوذ هکر و حملات سایبری در یک سازمان یا مجموعه، حفاظت‌های فیزیکی و سیستم عامل و  دیگر مواردی است که در متن این قانون مورد توجه بوده است.

صاحب‌خبر -

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تصویب هر چه سریعتر قانون پدافند غیر عامل در مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی پیشنهادات خود را آورده است و به احتمال قوی این طرح در یکی دوهفته آینده وارد صحن علنی خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات طرح پدافند غیرعامل، گفت: در این طرح جایگاه و ساختار پدافند غیرعامل قانون مند می‌شود و هم اینکه دستگاه‌ها ملزم خواهند شد که نسبت به پدافند غیرعامل توجه ویژه‌تری داشته باشند و بخشی از اعتبارات خود را به پدافند غیر عامل جهت مقابله با هر گونه هکر و هر هک و هجومی که می تواند برای سازمان مشکل ساز باشد، اختصاص دهند.

آصفری با اشاره به وظایفی که در این طرح برای روسای سازمانها در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این قانون موارد متعددی برای روسای سازمانها در نظر گرفته و عالی ترین مسئول که هر سازمان را به عنوان پاسخگو در حوزه پدافند غیر عامل در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: یک شورای عالی پدافند با حضور رئیس جمهور تعدادی از وزرا و فرماندهان نیروهای مسلح در کشور تشکیل می‌شود و به طور کل قانون خوبی است که اکنون در دست کمیسیون امنیت ملی است و به زودی به صحن علنی می آید.

با هدف شناسایی و کشف نفوذ هکر و حملات سایبری / طرح پدافند غیرعامل ، به‌زودی به صحن مجلس می‌آید

بیشتر بخوانید :


این نماینده مجلس با اشاره به خدمات زیرساختی این قانون به دستگاه های مختلف به توصیه های مختلف آن اشاره کرد و گفت: شناسایی و کشف نفوذ هکر و حملات سایبری در یک سازمان یا مجموعه، حفاظت‌های فیزیکی و سیستم عامل و دیگر مواردی است که در متن این قانون مورد توجه بوده است.

وی ابراز کرد: قانون پدافندغیرعامل برای همه دستگاه‌ها است و همه مجموعه‌ها می توانند در آن نقش آفرینی کرده و کار آمد و کار ساز باشند چرا که بحث پدافند غیر عامل حوزه های آب، انرژی، غذا، مسائل دفاعی و حمل و نقل و به طور کلی همه حوزه ‌هایی که به نوعی در جامعه خدمت رسانی می کنند را در بر میگیرد.

آصفری با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس گفت: وقتی قانون باشد همه دستگاه ها ملزم به اجرا می‌شوند و به طبع مجلس هم ضمانت نظارتش را دارد و اگر دستگاهی کوتاهی کند مجلس می تواند ورود کند با بالاترین مسئول آن مجموعه برخورد نظارتی داشته باشد.

21220

نظر شما