شناسهٔ خبر: 54489743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله شاهچراغی در ایفای نقش دینی، سیاسی و اجتماعی روحانیت خوش درخشید

سمنان- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت دارای جایگاه سیاسی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی است، گفت: برخی می‌گویند روحانیت به مسجد بروند و سیاست را رها کنند اما روحانیانی مانند آیت الله شاهچراغی ثابت کردند که می شود همه این نقش‌ها را با هم ایفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله عباس کعبی‌نسب روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در سالن هلال‌احمر سمنان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  بیان کرد: تجلیل از شاهچراغی، تجلیل از فرهنگ اسلامی ایران، مکتب اسلام و فرزانگان به نشانه عمق ارتباط روحانیت و مردم است و حقیقتا این جلسات فاخر و وزین، اسلام را در مقابل بدخواهان بیمه می‌کند.

وی یادآور شد: آیت‌الله شاهچراغی چهره مردمی و محبوب مجلس خبرگان رهبری است که برگزاری این نکوداشت بر میزان تواضع و فروتنی وی می‌افزاید زیرا هرچه درجات اجتماعی مردان خدایی بالاتر برود، بر تواضع و نزدیکی او به خدا می‌افزاید.

وی افزود: روحانیت، پرچم‌های برافراشته ایمان و حق‌گرایی  و صبر و استقامت و امید و تلاش در جامعه هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه‌ای که منزلت و جایگاه مردان خدایی و پرچم‌داران مکتب اسلام بالا رود، شان مردم نیز بالا می‌رود و اگر افراد کفران نعمت کنند و قدر مردان الهی را ندانند، دچار بازگشت به جاهلیت می‌شود.

کعبی‌نسب با بیان اینکه ملت ایران قدر روحانیت مردمی را می‌دانند بیان کرد: راه روحانیت راه انبیاء الهی است و رهبران الهی از میان مردم و برای مردم و در خدمت مردم هستند همانطور که روحانیت هم همیشه از مردم برخواسته و در خدمت مردم هستند و برای محافظت از مردم در صف اول میدان حضور دارند.

وی افزود: تجلیل از آیت الله شاهچراغی تجلیل از مکتب اسلامی است زیرا او ۵۰ سال نماز صبح و ظهر و شب را در مسجد عابدینیه به عنوان پایگاه سیاسی اسلام اداره کرد و در این مسجد مبارزه کرد و درس داد و برای تحکیم پایه‌های نظام تلاش کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روحانیت با ایمان و صلابت در مقابل جبهه استکبار و مزدوران آن ایستاده‌اند و نیروهای انقلابی نیز همراه آنان در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند.

وی افزود: همه شیاطین  و راهزنان ایران و ستم‌کاران و تبه‌کاران و جریان‌های ضد دین و انحرافی، دین و ایمان را مانع خود می‌دانند.

سرود «سلام فرمانده» پاسخ فیلم «عنکبوت مقدس» 

وی تاکید کرد: فیلم «عنکبوت مقدس» را صهیونیست‌ها و بهایی‌ها برای خاموش کردن نور خدا و برای اینکه غیرت دینی مردم ایران را آزمایش کنند مورد حمایت قرار دادند اما با یک سرود جواب خود را گرفتند.

کعبی نسب ادامه داد: برخی اشتباهات کوچک روحانیت را بزرگنمایی می‌کنند اما خدمات بزرگ را نادیده می‌گیرند باید این خدمات را برای نشان دادن نهاد روحانیت و ارتباط پیوسته آنان با مردم علنی کنیم.

وی ابراز داشت: دغدغه مردم با روحانیت یکی است و عمده مطالبات مردم معیشت، سلامت و بهداشت، حجاب و عفاف، اخلاق و معنویت، ساخت جامعه بر مبنای ایمان و تقوا، است و مردم می‌خواهند بی‌بند و باری فضای مجازی و ابتذال آن برچیده شود. حل مساله امنیت، پیشبرد علم و فناوری، جهاد تمدنی نیز از دیگر خواسته های مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحانیت و رئیس جمهور دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و باید همه دست به دست هم بدهیم در مقابل این گرانی ها و خائنان به کشور بایستیم.

نظر شما