شناسهٔ خبر: 54482592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیرعبداللهیان: ایران و هند مصممند روابط دوجانبه را به قلل رفیع‌تری ارتقا دهند

وزیر امور خارجه در توئیتی از دهلی نو با اشاره به ملاقات‌هایش با مقامات هندی نوشت: ایران و هند مصمم هستند که روابط دوجانبه را به قلل رفیع‌تری ارتقا دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای هندی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور بامداد چهارشنبه وارد دهلی نو شد، پس از دیدار با وزیر خارجه هند و نخست‌وزیر این کشور و همچنین دیگر مقامات هندی در توئیتی نوشت: از ملاقات با نخست‌وزیر مودی، دکتر جایشانکار وزیر خارجه و دیگر مقامات هندی جهت پیشبرد گفتگوی راهبردی دوجانبه خرسندم.

وی افزود: تهران و دهلی نو بر ضرورت احترام به ادیان الهی ، مقدسات اسلامی و اجتناب از طرح اظهارات تفرقه‌آمیز اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایران و هند مصمم هستند که روابط دوجانبه را به قلل رفیع‌تری ارتقا دهند.

گفتنی است در این سفر همچنین موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و هند در حضور وزرای امور خارجه دو کشور در شهر دهلی نو به امضا رسید.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ خرداد ماه) و در پاسخ به دعوت «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه این کشور، به دهلی نو رفت. این سفر در راستای توسعه مناسبات دو کشور و انجام رایزنی‌های راهبردی درباره همکاری‌های دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی انجام شد.

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد. قبل از آن هم قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه سال گذشته هم بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد.البته وزرای خارجه دو کشور ۲۹ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما