شناسهٔ خبر: 54472432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:

هیچ فعالیت هسته‌ای پنهانی نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است آژانس تحت‌تاثیر رژيم صهیونیستی در روند پذیرش، اتهامات گذشته خود را تکرار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای حکام گفت: ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد. هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای وجود ندارد، این اسناد کذایی است. این یک حرکت سیاسی در تداوم فشار حداکثری است.

ایلنا گزارش داد، محمد اسلامی گفت: ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران توسط سه کشور اروپایی و آمریکایی یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است. اهداف اصلی این قطعنامه با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اسلامی افزود: کشورهای غربی این موارد اتهامی را  ۲۰ سال است که به ایران نسبت می‌دهند. دلیل پذیرفتن برجام این بود که این اتهام‌ها رفع و اعتماد‌سازی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این تفاهم طرفین تعهدی داشتند که به آن عمل نکردند. ایران هم‌ محدودیت را در بیشتر برنامه‌های هسته‌ای خود پذیرفته است. اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشتیم و دوباره همان حرف‌ها تکرار می‌شود.

اسرائیل در تصمیمات دخالت دارد؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران ماه‌ها مذاکره کرد، متن توافق تمام شد و گفتگو درباره تحریم‌ها صورت گرفت. اکنون رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی، تخریبی، با زیاده‌گویی و یاوه‌گویی کشور را تهدید می‌کند که اگر دیپلماسی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکند ما متوقف می‌کنیم. مگر قانون جنگل است.

محمد اسلامی افزود: ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد. هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای نیز وجود ندارد. این اسناد کذایی حرکتی سیاسی در تداوم فشار حداکثری است علیه ایران است. ایران حداکثر همکاری را با آژانس داشته است.

اسلامی ادامه داد: با القائات رسانه‌های صهیونیستی و غربی آژانس موارد ادعایی خود را در قالب چهار مکان مطرح کرد. آنها چهار مکان را بازرسی کردند و از مواردی که در آمد یکی از این چهار مکان را بستند.

این مکان مربوط به صفحه اورانیوم فلزی است که اگر مردم به یاد داشته باشند از ۲۰ سال پیش تاکنون چنین اتهامی به ایران می‌زنند. این که ایران بمب می‌سازد.

وی ادامه داد: در بیانیه تهران به آژانس خبر بسته شدن این مکان اعلام شد. آنها هم نوشتند که ما دیگر سوالی نداریم. اگر سوالی ندارند چرا در پیش‌نویس قطعنامه دوباره همین مسئله را سوال می‌کنند؟

حالا این مکان آزمایشگاه جابربن حیان و کار آزمایشگاه کار کردن روی متریال است. شما که در بازدیدهای خود دیدید این متریال، آزمایشگاه و همه فرآیندها در هر سه ماه سر جای خودشان بودند.

صدور قطعنامه حرکتی سیاسی است؟

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در تداوم فشار حداکثری پیشین جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز پنهانی ندارد و حداکثر همکاری را با آژانس داشته است. ما دو تا سه درصد فعالیت هسته‌ای جهان را داریم و حدود ۲۵ درصد بازرسی‌ها را از ما انجام می‌دهند.

محمد اسلامی گفت: آژانس حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازرس دارد که به ایران اعزام کرده است. این اتهامات نخ‌نما شده و مزاحمت‌های بی‌شمار آنها انتها ندارد.

برجام برای رفع این اتهامات بود. اگر قرار باشد به برجام بازگردیم، رفع این اتهامات یک بار برطرف شده بود. این یک عملیات روانی و فشار بر ملت ایران است. ما طبق ضوابط و مقررات کار می‌کنیم. هیچ یک از فعالیت‌های ما تحت نظارت آژانس و رویه‌های آژانس را رعایت نبوده است.

اسلامی تاکید کرد: ما نه این اتهامات را می‌پذیریم نه از این عملیات روانی سنگین آنها عقب‌نشینی می‌کنیم.

نظر شما