شناسهٔ خبر: 54466236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعتراض گروه‌های فلسطینی به انتصاب یک اسرائیلی در سمت معاون رئیس مجمع عمومی

سپیده حسینی

گروه‌های فلسطینی انتخاب دیپلمات اسرائیلی به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و آن را سیلی به ارزش‌های سازمان ملل و اهانت به این نهاد بین‌المللی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گروه‌های فلسطینی انتخاب دیپلمات اسرائیلی به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و آن را سیلی به ارزش‌های سازمان ملل و اهانت به این نهاد بین‌المللی دانستند.

گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه با وجود مخالفت‌ها به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، اردان کار خود در سمت جدید را سپتامبر آتی با برگزاری نشست‌های مجمع عمومی آغاز خواهد کرد و تا یک سال در این پست خواهد بود، او در این مدت به عنوان بخشی از مسؤولیتش ریاست نشست‌های مجمع عمومی را بر عهده خواهد داشت و در تعیین دستورکار نشست‌ها مشارکت خواهد داشت.

هیات بین‌المللی حمایت از حقوق ملت فلسطین انتصاب اردان را سیلی به ارزش‌هایی دانست که منشور سازمان ملل بر اساس آنها تدوین شده و همچنین این اقدام را ابزار دیگری برای اعطای مصونیت به جنایتکاران اسرائیلی و ایجاد فرصتی برای آنها جهت فرار از محاکمه و مجازات بین‌المللی دانست.

جنبش حماس نیز در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد: تعیین گلعاد اردان، نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در یک پست عالی رتبه در سازمان ملل به منزله اهانت به ارزش‌های آزادی و عدالت و تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌المللی است.

این جنبش در ادامه به شدت انتصاب اردان در سمت جدید را محکوم کرده و آن را اقدامی در راستای تحریک احساسات ملت فلسطین و دوستداران صلح و عدالت در جهان و اهانت به این سازمان بین‌المللی دانست که مسؤولیتش پایان دادن به اشغالگری در فلسطین و محاکمه سران اشغالگران بابت جنایاتشان و تروریسمی است که در حق فلسطینی‌ها و ملت‌های منطقه عربی در پیش گرفته‌اند.

همچنین حماس از سازمان ملل و کشورهای دوست و حامی آزادی ملت‌ها و حق آنها در تعیین سرنوشت‌شان خواست در راستای تغییر این تصمیم شرم‌آور، حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از فرار جنایتکاران جنگی از مجازات و محاکمه در برابر دادگاه‌های بین‌المللی اقدام کنند.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز این انتصاب را "روزی سیاه در تاریخ سازمان ملل و سیلی به ارزش‌هایی دانست که منشور سازمان ملل بر اساس آنها تدوین شد".

این جبهه در ادامه تاکید کرد: این انتصاب دلیل روشنی از تاثیر لابی صهیونیستی بر مراکز قدرت و نفوذ در جهان است، انتخاب اردان، مجرم صهیونیستی و طراح مجازات‌ها و انواع نقض حقوق برای اسرای فلسطینی، سیاست یک بام و دو هوا و دوگانگی معیارهای سازمان ملل را افشا می‌کند.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در پایان از سازمان ملل و کشورهای آزاده و حامی فلسطینی‌ها خواست اقدامات لازم را برای ممانعت از انتصاب این جنایتکاران صهیونیستی در سمت‌هایی در سازمان ملل در پیش گرفته و در مسیر محاکمه آنها به عنوان جنایتکاران جنگی در نهادهای بین‌المللی و اخراج رژیم صهیونیستی از آن به عنوان طرف اشغالگر، استعمارگر و شهرک‌نشینی که مرتکب انواع جنایات در حق فلسطینی‌ها می‌شود، گام‌هایی را بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما