شناسهٔ خبر: 54460766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اتحادیه اروپا: مصمم به همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام هستیم

اتحادیه اروپا طی بیانیه ای از همه کشورها خواست که از اجرای برجام در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین المللی اتمی بر تعهد قاطع خود به اجرای کامل و مؤثر برجام و حمایت مستمر از آن تاکید کرد.

طبق گزارش ایرنا از تارنمای هیات اتحادیه اروپا در نهادهای بین المللی وین، در این بیانیه افزوده شده است؛ اتحادیه اروپا مصمم به همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافقنامه است که برای عدم اشاعه هسته‌ای دارای اهمیت راهبردی می‌باشد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد که از اجرای برجام در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند. 

این اتحادیه در بیانیه خود تاکید کرد: اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و ارتباطات نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌ عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه شرکای مربوطه جهت بازگشت آمریکا به برجام و از سرگیری اجرای کامل همه تعهدات برجام از سوی آمریکا و ایران حمایت می‌کند. 

این اتحادیه همچنین مسایل و مشکلات ایجاد شده ناشی از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را به رسمیت شناخت.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما