شناسهٔ خبر: 54457357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشریح نحوه ورود خودروهای شخصی و دانشجویان به دانشگاه زنجان

رییس حراست دانشگاه زنجان گفت: دانشجویان باید برای تردد با خودروی شخصی در داخل دانشگاه زنجان باید تگ‌های الکترونیکی تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طی تماس تلفنی تعدادی از دانشجویان دانشگاه زنجان با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه هنگام ورود با خودرو شخصی به دانشگاه، دانشگاه، از ورود و تردد با خودرو شخصی ممانعت می‌کند، و دانشجویان مجبور هستند مسافت طولانی را برای حضور در کلاس‌ها طی کنند.

 این دانشجویان دلیل ممانعت از ورود خودرو به دانشگاه را این گونه می‌گویند باید برای ورود با خودرو شخصی، مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت شود که در غیر این صورت اجازه ورود با خودرو شخصی به داخل دانشگاه را نمی‌دهد. موضوع  را از حراست دانشگاه زنجان جویا شدیم.

منصور علوی، رییس حراست دانشگاه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، در این رابطه اظهار کرد: از آنجایی تمامی مجموعه‌ها دارای قوانین مصوب برای خود هستند، دانشگاه زنجان نیز از این مهم مستثنی نبوده و مجوز تردد را که پیش از این بصورت سنتی صادر می‌شد پس از این با عنایت به وجود سیستم‌های پیشرفته و بروز دیجیتالی و الکترونیکی بصورت نصب تگ‌های هوشمند با همراهی هم‌سنگران گرانقدر خود بر روی خودروهای دانشگاهیان اجرا خواهد نمود.
رییس حراست دانشگاه زنجان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا هر ساله مجوز‌ ورود دانشجویان با خودرو شخصی به دانشگاه به صورت برچسب بود و هزینه آن ۱۰ و نهایتا ۲۰ هزار تومان بود، تصریح کرد: دانشجویان تگ‌های الکترونیکی را  بر روری خودرو نصب می‌کنند تا هنگام ورود و خروج از دانشگاه پلاک خودرو در سیستم ثبت و اجازه ورود داده شود.

وی با بیان اینکه از اول خرداد ماه به مدت ده روز به دانشجویان فرصت داده شده بود که تگ را تهیه کنند، افزود: به دلیل تعطیلات آلودگی هوا و تعطیلات چند روز گذشته مجددا این فرصت و تا چند روز آینده تمدید شده است تا دانشجویان باقیمانده نسبت به تهیه تگ اقدام کنند. 
رییس حراست دانشگاه زنجان با اشاره به وسعتی که دانشگاه زنجان دارد، گفت: خیلی اندک شمار دانشگاه‌های هستند، که اجازه ورود به دانشجو با خودروی شخصی را به دانشگاه می‌دهند، در حالی که در اکثر دانشگاه‌های کشور چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.
علوی بابیان اینکه روزانه شاید نزدیک به ۴ هزار خودرو داخل دانشگاه تردد می‌کنند، تاکید کرد: با نصب تگ‌های الکترونیکی کنترل و نظارت بر ورود و خروج خودروها و ایجاد نظم و انضباط در دانشگاه بیش از بیش برقرار می‌شود.
وی هزینه تهیه پگ الکترونیکی توسط دانشجو را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه برای یک سال است و در صورت استفاده برای ترم‌های بعدی قابل تمدید است.

انتهای پیام/73021

نظر شما