شناسهٔ خبر: 54454771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم ۱۴۰۱ اعلام شد

موج نیوز

فراخوان جامعه هیأت‌های حسینی برای انتخاب شعار محرم ۱۴۰۱ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، فرواخوان پیشنهاد شعار محوری محرم با مشارکت و هم‌اندیشی جامعه بزرگ فعالان هیأت و نخبگان فرهنگی، با عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد به‌عنوان شعارمشترک محرم ۱۴۰۱ انتخاب شود.

گفتنی است، مقام معظم رهبری فرموده‌اند: شعارها مثل علامت‌هایی هستند که در راه می‌گذارند برای اینکه انسان راه را اشتباه نکند؛ و به طور خلاصه شعارها هدف‌ها را و راه را به ما نشان می‌دهند.

لازم به ذکر است، هیأت محل اجتماع اهل‌درد است چراکه هیأتی درد دین، درد جامعه، درد مردم و ... دارد و نسبت به مسائل مختلف دردمند و دغدغه‌مند است و بی‌تفاوت نیست.

همچنین هیأت محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها، دغدغه‌ها و مسأله‌ها است، درنتیجه هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند.

هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند.

در کنار این امر، لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید و شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است.

از این رو ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و بالتبع انتخاب شعار اختصاصی هیأت، متناسب با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر، از جامعه بزرگ هیأتی دعوت می‌کنیم تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۱۴۰۱ مشارکت نمایند.

گفتنی است، ازجمله ویژگی‌های شعار مطلوب محوریت قیام سیدالشهداء(ع)، دربرگیرنده محورهای‌محتوایی و مفاهیم‌ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه‌حق، گویا و روان، فارسی و عربی است.

لازم به ذکر است، ‌‌محورهای‌ محتوایی خاص۱۴۰۱ نیز شامل محوراصلی امیدآفرینی بین مردم به‌ویژه نسل‌جدید و محورهای فرعی شامل جهاد تبیین و ایجاد جبهه نصرت ولی‌عصر(عج)، میدان‌دادن به مردم جهت کنش‌اجتماعی‌جمعی و مسئولیت‌پذیری، جریان حلقه‌های میانی و هیأت‌ اجتماعی، توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان با درنظرگرفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌آمده، ایران‌جوان، هیأت و خانواده با توجه به سبک‌زندگی‌عاشورایی با تأکید بر روضه‌های خانگی و لزوم اصلاحات نظام اقتصادی بر پایه مشارکت مردم نهضت‌جهانی‌مقاومت است.

‌‌همچنین مهلت ارسال پیشنهادات تا پایان جمعه 20 خردادماه به سرشماره 30001542 و یا شناسه‌کاربری @admin1542 است.

نظر شما