شناسهٔ خبر: 54450463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خبرنگاران انتظار اعزام دارند که قلم‌فرسایی غلط می‌کنند!

مرادی: حاضر نیستم از فدراسیون بروم/ سلیمی وزنه برداران را به شورش تشویق می‌کند!

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: خبرنگاران انتظار اعزام دارند که قلم‌فرسایی غلط می‌کنند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش ناشنوایان در المپیک درباره اخراج و برکناری سرمربی تیم ملی وزنه برداری به دلیل انتقاد از فدراسیون اظهار داشت: اخراج سرمربی تیم ملی را از شما می شنوم. ورزشکاران اردوی تیم خانه‌شان است و بحث اخراج نیست. سرمربی چندوقتی می‌گفت شرایط اردویی خوب نیست ولی ما سعی می‌کردیم فراهم کنیم. درباره به برخی از ورزشکاران گفته می شد نباشند یا باشند اما باید شرایط را برای همع مهیا کنیم. او اظهارنظرهای خاصی داشت و می‌گفت که به بچه‌ها گفتم بمانید اما بچه‌ها حرفش را قبول نکرده‌اند. سرمربی قداستی دارد و چون حرفش را قبول نکرده‌اند، برای رعایت حرمت از او تشکر کردیم. از وی سپاسگزاریم او زحمات زیادی را کشیده. او جزو خانواده ورزش ماست.

وی درباره مشکلات کمپ تیم های ملی وزنه برداری و انتقادات وزنه برداران درباره کمبودها بیان کرد: امکانات ورزشگاه تا حدی پس از مدت ها درست شد، تغذیه بهتر شد و برای مکمل‌ها هم علی‌رغم این که وظیفه ما نیست، همکاری لازم صورت گرفت. مکمل‌ها آلودگی‌های زیادی دارند و اگر موردی پیش بیاید، چه کسی پاسخگوست؟ فیزیوتراپ و ماساژور هم مستقر شده‌اند. وقتی اردو نداری نمی‌شود به ورزشکار حق الزحمه بدهیم. ۲۲ نفر اردویی برای بازی‌های آسیایی بوده که اردو تعطیل شد و اردوی جدید برای اسلامی ۱۵ نفر شده. باید یک تیم کامل باشیم که بتوانیم حق‌الزحمه را بدهیم. علی‌رغم این که بسیاری از فدراسیون‌ها حق الزحمه ماهیانه نمی‌دهند، ما این کار را می‌کنیم. قرار بود امروز رکوردگیری صورت بگیرد تا حق الزحمه بدهیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا درباره اینکه آیا کمبودهای اردو را نمی پذیرید، بیان کرد: سالن وزنه ما انباری بوده، انصاف را رعایت کنیم. جایگاه مطلوبی نبوده و بازسازی شده. سالن و خوابگاه را باید از دوستان سوال کنید. این کارها انجام شده و خواسته‌ها را انجام می‌دهیم. شرایط مطلوبی را آماده کرده‌ایم و بچه‌ها یک جاهایی حق دارند. بچه‌های رشته‌های دیگر هم مشکلاتی داشته‌اند و آب گرم هم مشکل داشته. مربی تیم ملی می‌گذاشت با بچه‌ها حرف بزنم. دفعه بعد روزهای زوج را برای خبرنگاران می‌گذاریم تا تیم جوانان که می‌آید یا شاید بزرگ‌ها، با شما صحبت کنند. منابع ما محدود است. نمی توانیم کاری بکنیم. ما محدودیت داریم و خبرنگاران انتظار اعزام دارند که قلم‌فرسایی غلط می‌کنند.

وی درباره تغییرات در بدنه تیم ملی و فدراسیون گفت: جلسه با کادرفنی جدید خواهیم داشت. از آقای جماعت تشکر کردیم و روابط‌عمومی را به کس دیگر سپردیم. انضباطی را هم به یک حقوق‌دان سپردیم. یک سری اختلاف نظرهای فنی هم در تیم ملی وجود داشت. تعدادی از جوان‌ها هستند که اسامی را برای اردوی تیم ملی اعلام می‌کنیم.

مرادی با انتقاد ار وزنه برداران پناهنده گفت: ما هم از خروج ورزشکاران شاکی هستیم. مگر دفعات قبل اعزام وجود نداشت؟ کسی که تصمیم دیگری بگیرد، شخصی بوده و بدون اطلاع. یک تصمیم اشتباهی رخ داده و دیگران هم که این کار را کرده‌اند، افسرده شده‌اند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره اینکه آیا با توجه به مشکلات موجود و درخواست برخی از پیشکسوتان از جمله بهداد سلیمی بهتر نیست کناره گیری کند، بیان کرد: ما باید به مجمع احترام بگذاریم و حاضر نیستم از فدراسیون بروم. سلیمی به شورش تشویق می‌کند، مگر در کشورمان مشکل معیشتی نیست؟ مثلا اگر قرار به اعتراض و شورش در خیابان‌ها باشد، خیانت است. بحث‌های غیرفنی درباره موارد حاشیه ای را که برخی پیشکسوتان گفته‌اند، درست نمی‌دانیم اما فنی‌ها را می‌پذیریم.

مرادی درباره ضرب و جرح ایوب موسوی وزنه بردار تیم ملی تصریح کرد: پیگیر وضعیت ضرب‌وجرح ورزشکارمان بوده‌ایم و نامه به فدراسیون پزشکی زدیم. موضوع را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم و هماهنگ می‌کنیم از خدمات فدراسیون استفاده شود. کاش در اردو می‌ماندند که این اتفاقات نمی‌افتاد. ایوب موسوی داشت برمی‌گشت. راه را باز گذاشته‌ایم. یک فدراسیون یک میلیارد پاداش می‌دهد اما من ندارم بدهم. در فوتبال به عکاس و آشپز هم پاداش داده‌اند. ما پارسال ۸۵ درصد بودجه را جذب کردیم که ۹ میلیارد شد. یک سفر ۳ میلیارد هزینه دارد. سیاهی لشگر نفرستادیم. به فکر درآمدزایی هستیم ولی باز هم محدودیت داریم. وقتی اسپانسر با یک یا دو رشته توجه دارد، وضعیت مالی ما محدود می شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا درباره انتخابات IWF و اینکه چقدر شانش در انتخابات دارد، گفت: بیشتر کسانی که از حق کشورشان دفاع می‌کنند، همین شکلی است. ۱۱ نفری که در راس هستند، در پست‌های مهم هستند. فقط آمریکا را می‌بینیم که در هیات رئیسه انتخابات یک نفر از کشور را انتخاب و حمایت می‌کنند. الان هم ۲ نفر شرکت کرده‌اند. باید برویم و با کشورها رایزنی بکنیم. انتخابات به این شکل است و چیزی باید بدهیم که چیزی بگیریم. اگر کس دیگری در این فدراسیون باشد، همین کار را می‌کرد. وقتی من به عنوان دبیرکل از ایران معرفی نشدم، به کشورهای عربی رسید.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار دانا درباره انتخابات کمیته ملی المپیک افزود: توی این چند وقت بداخلاقی هایی صورت گرفته به صلاح ورزش نیست. وزیر و رئیس کمیته به ورزش خدمت کرده‌اند. نباید به خاطر مسئولیت‌ها همدیگر را تخریب کنیم. امیدوارم انتخابات کمیته سریع جمع‌وجور بشود و هر کسی که بیاید، بتوانند ورزش را از اینی که هست موفق‌تر کنند.

انتهای پیام/


 

 

نظر شما