شناسهٔ خبر: 54449885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معدوم‌سازی جوجه یک روزه در اصفهان نداشتیم

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان معدوم کردن جوجه‌های یک‌روزه نداشتیم و میزان جوجه‌ریزی کفاف نیاز استان اصفهان را می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علی دهقانی، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است و کفاف نیاز مرغ گوشتی استان اصفهان را در ۴۵ روز آینده می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم تامین نهاده‌های طیور با توجه به حذف ارز ترجیحی دغدغه مرغداران است، گفت: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد میزان جوجه‌ریزی در استان اصفهان کاهش یابد اما با مساعدت تولیدکنندگان مرغ شاهد این هستیم که از ابتدای خردادماه تا امروز بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان معدوم جوجه یک روزه به علت کمبود نهاده طیور صورت نگرفته است، تصریح کرد: اگرچه در برخی از استانها شاهد کاهش جوجه‌ریزی هستیم اما در استان اصفهان بالغ بر هزار و ۳۶۸ واحد فعال مرغداری با ظرفیت تولید ۳۲ میلیون قطعه به نوبت اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان هزار و ۸۵۰ واحد بهره‌برداری مرغداری به ظرفیت ۳۷ میلیون قطعه است، گفت: اصفهان در تولید مرغ گوشتی جایگاه دوم را در کشور دارد و در فروردین‌ماه امسال، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و در اردیبهشت‌ماه هم هفت میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری انجام شده است.

دهقانی مهمترین مساله واحدهای مرغداری در استان اصفهان را در تامین نهاده‌های طیور دانست و افزود: چنانچه مسئله نقدینگی مرغداران با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی حل شود، جای نگرانی برای جوجه‌ریزی در ماه‌های آتی نیز نخواهیم داشت.

نظر شما