شناسهٔ خبر: 54449075 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روز موعود فرا رسید، این شما و این هم لیگ جهانی

استارت از برازیلیا؛ ایران با مربی ایرانی وارد می شود!

بعد از گذشت 10 سال از حضور ایران در لیگ جهانی، بالاخره برای نخستین بار تیم ملی با یک مربی ایرانی وارد این رویداد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، والیبال در سال های اخیر با موفقیت هایی که در سطح جهان کسب کرده و ستاره هایی که پرورش داده، جایگاه خاصی را در بین ایرانیان برای خودش دست و پا کرده است. اما امسال، سال متفاوتی برای والیبال ایران خواهد بود. بعد از ناکامی در المپیک توکیو، استارت تغییر نسل هم در کادرفنی و هم در میان بازیکنان زده شد. یک ماه بعد بهروز عطایی با تیمی نسبتا جوان شده جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد تا مجوز ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی صادر شود.
حالا بعد از حدود 2 ماه تمرینات فشرده و تمهیداتی که عطایی و همکارانش برای نسل جدید والیبال ایران در نظر گرفته اند، تنها چند ساعت تا بازی نخست تیم ملی در لیگ ملت های 2022 باقی مانده است. 
تنها محک این تیم دو بازی تدارکاتی مقابل صربستان بوده که هر دو هم با شکست همراه شده است، اما باید امیدوار بود در هفته نخست که تیم ملی رقبای راحت تری نسبت به سایر هفته ها در پیش دارد، بلکه نتایج درخشانی از سوی تیم جوان شده بهروز عطایی برابر تیم هایی همچون ژاپن، استرالیا، چین و هلند شاهد باشیم. 

آخرین تمرین تیم ملی ایران در سالن اصلی مسابقات برگزار شد و اینطور که پیداست همه نفرات آماده حضور در زمین هستند


این 14 نفر، ستاره های جدید والیبال ایران
محمدطاهر وادی، علی رمضانی، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، محراب ملکی‌سرخی، اسماعیل مسافر، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، صابر کاظمی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن 14 بازیکن تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت‌ها هستند؛ در حالی که خیلی از آن ها سال گذشته در چنین مقطعی همراه تیم ملی نبودند. عبادی پور به عنوان کاپیتان باتجربه ترین عضو تیم به حساب می آید و چند بازیکن نظیر رمضانی، ملکی، مسافر، اسماعیل نژاد و جلوه قبلا هیچ سابقه بازی در لیگ ملت ها به نام خود ثبت نکرده اند. پیش بینی می شود عطایی در بازی های نخست از ترکیبی که تجربه حضور در این رویداد را داشته باشند، بهره ببرد؛ اگرچه با توجه به فشردگی مسابقات استفاده از یک ترکیب ثابت امکان پذیر نیست. 
برنامه عجیب تیم ملی در برازیلیا
تیم ملی والیبال ایران که بعد از یک سفر طولانی از صربستان خودش را به شهر برازیلیا در کشور برزیل رسانده، با دو جلسه تمرین در این شهر از ساعت 1:30 بامداد چهارشنبه به وقت تهران در اولین بازی خود به مصاف چین می رود. اما فشردگی مسابقات برای ایران جدا از تغییر ساعت، آزار دهنده خواهد بود. شرایط به نحوی است که تیم ملی در کمتر از 20 ساعت باید دو بازی آخر خود را روز یکشنبه هفته آینده مقابل ژاپن و استرالیا برگزار کند! این موضوع می طلبد که بهروز عطایی بتواند نیروی بازیکنان را تقسیم کرده و از همه نفراتش به خوبی بهره ببرد. 

مثل سال گذشته همه نگاه‌ها برای کسب امتیاز روی تور به صابر کاظمی، پشت خط زن جوان تیم ملی است که امسال مسئولیت سنگین تری را به دوش می کشد


نسل جدید، کادر ایرانی، در انتظار یک اتفاق ویژه
با کنار رفتن بازیکنانی همچون سعید معروف، سیدمحمد موسوی و امیر غفور از تیم ملی حالا والیبال ایران در نزد مردم کم ستاره تر شده، اما همانطور که معروف چندی پیش در مصاحبه خود گفت مردم هم انتظار دارند نسل جدید حتی بهتر از نسل قبلی عمل کند. از سوی دیگر برای نخستین بار یک کادر ایرانی تیم ملی را در لیگ ملت ها هدایت می کند؛ اتفاقی که سال ها مربیان ایرانی آن را طلب می کردند و حالا زمان قدرت نمایی آن هاست. باید نشست و دید در این تورنمنت یک ماهه طاقت فرسا کار برای والیبالیست های ایرانی چطور پیش می رود.

میلاد عبادی پور به عنوان باتجربه ترین بازیکن و کاپیتان تیم ملی، نقش کلیدی در زمین خواهد داشت

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا
چهارشنبه 18 خرداد؛ ایران – چین، ساعت یک و 30 دقیقه بامداد
جمعه 20 خرداد؛ ایران – هلند، ساعت 22 و 30 دقیقه
یکشنبه 22 خرداد؛ ایران – استرالیا،  ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد
یکشنبه 22 خرداد؛ ایران – ژاپن، ساعت 20 و 30 دقیقه

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه
سه‌شنبه 31 خرداد؛ ایران – بلغارستان، ساعت 21 و 30 دقیقه
پنج‌شنبه دوم تیرماه؛ ایران – آمریکا، ساعت 21 و 30 دقیقه
جمعه سوم تیرماه؛ ایران – برزیل، ساعت 18
شنبه چهارم تیرماه؛ ایران – کانادا، ساعت 15

هفته سوم: گروه ششم، شهر گداسنک
سه‌شنبه 14 تیرماه؛ ایران – لهستان، ساعت 22 و 30 دقیقه
پنج‌شنبه 16 تیرماه؛ ایران – ایتالیا، ساعت 16 و 30 دقیقه
جمعه 17 تیرماه؛ ایران – اسلوونی، ساعت 19 و 30 دقیقه
شنبه 18 تیرماه؛ ایران – صربستان، ساعت 19 و 30 دقیقه

نظر شما