شناسهٔ خبر: 54448243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

برق اداره‌های پرمصرف در مشهد قطع می‌شود

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد هشدار داد که طبق مصوبه هیات وزیران در صورت عدم رعایت مصرف بهینه، برق نهاد‌های پرمصرف در این شهر از امروز قطع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با افزایش دمای هوا و به دنبال ابلاغ مصوبه هیات وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، از روز سه شنبه ۱۷ خردادماه برق اداره‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اداری و دولتی عمومی شهر مشهد که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده اند قطع می‌شود.

بر اساس مصوبه هیات وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی موظفند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

در حال حاضر تمامی اداره‌های مشهد دارای کنتور هوشمند بوده و مصرف برقشان به صورت لحظه‌ای توسط کارشناسان برق از راه دور پایش می‌شوند.

همچنین در راستای مدیریت بار شبکه و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در تامین برق مشترکان، برق اداره‌ها مطابق الگوی ابلاغی محدود شده و در صورت عدم رعایت موضوع قطع خواهد شد.  

مصارف برق روز ۱۶ خردادماه نشان دهنده بی توجهی برخی از دستگاه‌های اجرایی به ضرورت کاهش مصرف برق است از این رو هیچ گونه مماشاتی در برخورد با دستگاه‌های عمومی پرمصرف نخواهد شد و در صورت تداوم این شرایط، اسامی آنان نیز اعلام خواهد شد.

تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

نظر شما