شناسهٔ خبر: 54430462 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت‌الله حسینی بوشهری:

بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع) پیوند امت با معنویت است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اهل بیت (ع) ایستادگی و پایداری در راه حق را به ما نشان دادند و روز بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع) روز پیوند با معنویت است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در میان اجتماع بزرگ مردمی که در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت به ویژه بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع)  گفت: امامان ما از نسل حضرت فاطمه (س) هستند که خداوند در قرآن آن را خیر کثیر خوانده است.

او به زخم زبان‌هایی که به پیامبر (ص) از سوی کفار و مشرکان زده می‌شد، اشاره و گفت: پیامبر (ص) ۲۳ سال در فشار، سختی و تبعید بود و بسیار تلاش کرد، اما مزد این زحمت‌ها و تلاش‌های خود را دوستی و مودت ذریه و نسل خود می‌خواهد و مودت بالاتر از دوستی است.

حسینی بوشهری گفت: پیامبر دو چیز گرانبها در میان ما گذاشته است قرآن و عترت، امامزادگان ما عترت پیامبر (ص) و چشم و چراغ مردم ما هستند و نگاه به ذریه پیامبر (ص) عبادت است، اما وظیفه ما در مقابل ذریه پیامبر چیست و چه کاری باید انجام دهیم.

او گفت: نخستین کاری که باید بکنیم دوستی و مودت امامزادگان است، اینجا ملجا و پناهگاه مردم هستند، حرم امامزادگان به ویژه حرم احمدبن‌موسی (ع) دارالشفا است و بعد از اینکه شناخت و محبت پیدا کردیم به دستورات آن‌ها عمل کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت است، با وجود همه تهدید‌ها و مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده است جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت نمی‌توانستیم تا این مقطع بیاییم.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: اینکه ما در مقابل ظلم می‌ایستیم به این دلیل است که اهل بیت مقابل ظلم ایستادند و ایستادگی و پایداری در راه حق را به ما نشان دادند و روز بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع) روز پیوند با معنویت است روز پیوند با امامان و پیامبر (ص) است.

حسینی بوشهری گفت: راه نجات و سعادت چنگ زدن به ریسمان و مکتب اهل بیت (ع) است و باید مراقب باشیم که این راه را گم نکنیم.

نظر شما