شناسهٔ خبر: 54428981 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان

ثبت و سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی 1402-1401 تا ۲۱خرداد برای دانش آموزان میان پایه ادامه دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: ثبت و سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی 1402-1401 تا ۲۱خرداد برای دانش آموزان میان پایه ادارمه دارد

صاحب‌خبر -

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، یاسرنانکلی گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به‌ منظور تسهیل دسترسی دانش ‌آموزان به کتاب ‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع موادآموزشی، ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی جدید در همه دوره‌ها، اعم از عادی، استعدادهای درخشان و دانش ‌آموزان با نیازهای ویژه، ازطریق سامانه www.irtextbook.ir یاwww.irtextbook.com صورت می گیرد.

   وی با بیان این که دانش آموزان می توانند به دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند، عنوان کرد: در شیوه فردی، والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان (ورود دانش آموزان) با کد ملی  وسریال شناسنامه (شش رقم عددسمت راست) و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

   نانکلی افزود: در شیوه گروهی نیز، مدیران مدارس از طریق سامانه سیدا به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌ صورت گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام  نمایند.

   وی  تصریح کرد: والدین، یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه دوم، تا ششم دوره ابتدایی اعم از عادی و استثنایی، پایه هشتم ونهم دوره اول متوسطه، پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، تا 21خرداد ماه اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نمایند.

   معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از تاریخ 5 تیر لغایت 11 شهریور 1401 صورت خواهد گرفت.

   نانکلی تأکید کرد: دانش‌آموزانی که به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشند، برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ 12 تیر لغایت 31 شهریور  اقدام نمایند.

   وی خاطر نشان کرد: ثبت و سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق سامانه های فوق، برابر جدول تقویم زمانی انجام می‌شود.

   وی گفت: کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی از طریق ادارات آموزش وپرورش توزیع می گردد وطبق بخشنامه ی وزارت آموزش وپروش هیچ کتاب فروشی مجاز به فروش کتاب های درسی نیست و به دلیل این که کتاب ها با قیمت کمتر وبدون واسطه و از طریق مدارس به دست دانش آموزان برسد کتاب فروشان از دایره توزیع کتب درسی حذف شدند.

   معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان افزود: تاکنون از مجموع 41 عنوان کتاب ابتدایی ۲۷عنوان و از مجموع ۳۹عنوان کتاب متوسطه اول ۲۱ عنوان و همچنین حدود۹۰ درصد کتب متوسطه دوم (شاخه نظری) به استان ارسال شده و توزیع کتب ابتدایی، متوسطه اول ومتوسطه دوم (شاخه نظری) طبق بخشنامه ارسالی از۱۶خرداد به مناطق آغاز خواهد شد.

   وی ادامه داد: درصورتی ثبت سفارش کتب درسی امکان پذیر است که مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات تحصیلی دانش آموزان و به روز رسانی آن در سیدا اقدام لازم را انجام داده باشند.

نظر شما