شناسهٔ خبر: 54415662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

گزارش آماری بازار آتی در هفته دوم خرداد

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ زعفران در صدر

حجم و ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ١٣ خرداد به ترتیب با ٢٧.۶ درصد و ۵۶.٨ درصد افزایش همراه شد؛ به این ترتیب حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به بیش از ۵٨ هزار قرارداد به ارزش ٣٧٧ میلیارد تومان نزدیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک ٣٧٨ میلیارد تومان و حجم این معاملات نیز به ۵٨ هزار و ۴٨٢ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۴١ هزار و ٩٨۵ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ١٩٠ میلیارد تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ٧٢ از نظر حجم و سهم ۵٠ درصدی از نظر ارزش کل قراردادهای منعقده، توانست مقام نخست معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ١۵ هزار و ٨١۴ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ١٨۶ میلیارد و ٢٣٩ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ٢٧ درصد از حجم کل و ۴٩ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.

در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد امسال نیز ۶٨٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش تقریبی یک میلیارد و ٣۶٣ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

نظر شما