شناسهٔ خبر: 54415633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، مردمی و اثر گذار

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، قیامی مردمی و اثر گذار بود که بر تشدید مبارزات به رهبری امام خمینی (ره) افزود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حرکتی که در راه خدا آغاز شد و این قیام، مردمی و اثر گذار بود که بر تشدید مبارزات به رهبری امام خمینی (ره) افزود.

او می‌گوید: امام خمینی (ره) یک شخصیت کم نظیر در تاریخ،  بعد از ائمه اطهار (ع) است و شجاعت، صلابت، اخلاق، عطوفت و فهم بالای او در استکبار و استعمار ستیزی ستودنی است.

به گفته امام جمعه کرمان همه حرکت‌های امام خمینی (ره) به دور از نفسانیت و همراه با اخلاص بوده است و چون امام(ره)  خود را ندید، خدا، او و شاگرادان مکتبش را بزرگ کرد و این نتیجه درجه بالای عرفان و تربیت دینی است.

او می‌گوید: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بزرگ‌ترین مخالف رهبر شدن خود بود؛ اما جمله عجیب یک عضو مجلس خبرگان، ایشان را به سکوت واداشت و علی رغم‌مخالفت خود پذیرفت.

 به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمان شخصیت برجسته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باعث شد همه ذهن ها، متوجه ایشان برای رهبری شود.

نظر شما