شناسهٔ خبر: 54413947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویترز: مقام‌های سعودی با هدف بهبود روابط به آمریکا می‌روند

یک نشریه آمریکایی از سفر دو هیئت سعودی به آمریکا با هدف بهبود روابط میان دو کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد در بحبوحه تلاش ریاض و واشنگتن برای بهبود روابط متشنج میان طرفین و همچنین تدارک برای سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، دو هیئت از عربستان قصد دارند به واشنگتن سفر کنند.

اولین هیئت از عربستان قرار است در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) به واشنگتن برود و «مجید بن عبدالله القصابی» ریاست این گروه را برعهده خواهد داشت. «خالد الفالح» وزیر سرمایه‌گذاری سعودی، نیز هیئت دوم را سرپرستی می‌کند که بناست اواخر ماه جاری میلادی به واشنگتن بروند.

طبق اعلام رویترز، منابعی که از سفر این دو هیئت به واشنگتن خبر دادند نخواستند نامشان فاش شود. همچنین رویترز در بخشی از گزارش خود نوشت که انتظار می‌رود ده‌ها مقام دولتی و مدیران شرکت‌ها هم در این سفر به آمریکا بروند و انتظار می رود توافق‌هایی از جمله در زمینه «حمل و نقل، پشتیبانی و انرژی‌های نو» در جریان این سفر‌ها مطرح شوند.

تاکنون پاسخی از عربستان سعودی به خبر رویترز  داده نشده است. پیش از این، روز جمعه «جو بایدن» از سفر خود به عربستان سعودی در آینده نزدیک خبر داده و مدعی شد این سفر با هدف «ثبات در خاورمیانه» انجام می‌شود او همچنین گفته بود: «در این سفر احتمال دیدار من با سران عربستان سعودی و اسرائیل وجود دارد، گرچه تاکنون برنامه‌ای برای آن نریخته‌ام.».

اما امروز ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابعی گزارش داد که کاخ سفید اکنون در حال برنامه‌ریزی سفر گسترده‌تری به خاورمیانه در ماه آینده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم اعلام کرد که واشنگتن در تلاش برای برنامه ریزی سفر بایدن به اراضی اشغالی و عربستان و شرکت در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس است.

به تازگی روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی اعلام کرده بود که احتمال می‌رود رئیس جمهور آمریکا در ۲۳ ژوئن (دوم تیر) سفر کاری یک روزه‌ای به اراضی اشغالی داشته باشد و با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی ملاقات کند. این سفر ظاهرا یک ماه و نیم گذشته و به دعوت «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تعیین شده بود.

نظر شما