شناسهٔ خبر: 54408085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید هرمزگان:

صلابت و شجاعت امام (ره) ناشی از ایمان قوی به خداوند بود

صبح امروز همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک کرامت و همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره) راهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شدند. 

صاحب‌خبر -

این کاروان در اولین برنامه خود در منطقه یکم ندسا همراه با استقبال پرشور مردمی، بر سر مزار مطهر شهدای گمنام این منطقه حاضر شدند و به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کردند.

کاروان زیرسایه خورشید هرمزگان سپس راهی بیت‌الزهرا سلام الله علیها شهرک امام علی علیه السلام شدند و ویژه برنامه‌ "عهده روح الله" را به مناسبت سالروز رحلت جانگداز عارف دلسوخته قرن حضرت امام خمینی(ره) همراه با مراسم تبرک‌جویی به پرچم مقدس و مطهر بارگاه قدسی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و مداحی کربلایی مجتبی ریخته‌گر زاده برگزار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری در این مراسم ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ما در دنیا طوری باید باشیم که بزرگان می‌گویند و امروز روز رحلت خمینی(ره) است که  چند ویژگی ناب داشتند و یکی از ویژگی‌های ناب که شهره خاص و عام است و دوست و دشمن بدان اذعان دارند، شجاعت بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) لحظه‌ای از غیر خدا نترسید چنانچه در قضیه ناوهای آمریکایی زمانی که از حضرت امام(ره) تکلیف را پرسیدند اما فرمودند: که اگر من بودم ناوها را می‌زدم اما مسئولان آن زمان به این تکلیف و نظر قائل نبودند و به آن عمل نکردند.

حجت‌الاسلام جواهری بیان‌کرد: امروز سوالی که مطرح است این است که این شجاعت امام خمینی(ره) ناشی از چیست؟ که پاسخ این است که صلابت و شجاعت امام ناشی از ایمان قوی او به خداوند تبارک و تعالی بود و امام(ره) ایمانی‌داشت که به پشتوانه این ایمان به  شجاعت بی‌بدیل رسیده بود و از احدی هراسی نداشت.

وی تأکید کرد: کسی که ایمان قوی و راسخ داشته باشد و طرح و بنای ایمانش درست شکل گرفته باشد هیچ بلوکی را ابرقدرت نمی‌داند چرا که به این باور رسیده است که تنها ابر قدرت عالم خداوند سبحان است و دستی بالای دست خداوند وجود ندارد. 

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان تصریح کرد: خواهش دارم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را تهیه و به عنوان یک کتاب بالینی بخوانید چرا آنجا حضرت آقا(مقام معظم رهبری) یک خلاقیت به خرج داده‌اند و مباحث خود را با ایمان آغاز می‌کنند و آن را قبل از اصول دین مطرح می‌کنند چرا که معتقدند اگر ایمان به توحید، نبوت، معاد، امامت و ... نباشد این اصول نمی‌تواند منجر به عمل شود.

حجت‌الاسلام جواهری خاطرنشان‌کرد: واقعا اگر کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطالعه شود در تربیت فرزندان به طور کاملا  عملی به کمک خانواده‌ها خواهد آمد چرا که ایمان متعهدانه را به درستی تبیین و راه نهادینه‌سازی آن را تشریح کرده است‌.

انتهای پیام

نظر شما