شناسهٔ خبر: 54404249 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مشخصات کلی شرکت درج شده و آماده عرضه اولیه در فرابورس

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به عنوان صد و هفتاد و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه سهام بایستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۱ خرداد با نماد "بتجارت" در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به عنوان صد و هفتاد و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ۱۵ اسفند سال ۹۱ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و مرکز اصلی شرکت در خیابان ملاصدرا واقع است.

شرکت در زمان تاسیس زیر مجموعه بانک تجارت محسوب می‌شد و مالک نیروگاه سیکل ترکیبی فارس به ظرفیت ۱۰۳۵ مگاوات شد که در راستای اجرای سیاست های دولت و طبق اصل ۴۴ و از طریق سازمان خصوصی سازی بابت رد دیون دولت به نمایندگان بانک تجارت تحویل شد.

با توجه به سیاست های بانک تجارت، سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ۳۱ شهریور سال ۹۴ در بازار دوم معاملات فرابورس به مزایده گذاشته شد و شرکت فروآلیاژ گنو از بخش خصوصی در این مزایده برنده و اکنون ۹۹.۵ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد. مابقی سهام بصورت ترجیحی متعلق به کارکنان نیروگاه و ۸.۴ میلیارد سهم از متعلق به شرکت ایرانیان است.

این شرکت بر اساس اختیارات تفویضی از مالک قبلی دارای اختیارات لازم جهت اداره نیروگاه سیکل ترکیبی فارس در تمامی زمینه های حقوقی، فنی و قانونی بوده و مسئولیت اداره و بهره برداری نیروگاه، فروش برق به وزارت نیرو و بورس انرژی و پرداخت مالیات و دیون - بیمه و ... را دارا است.

نیروگاه دارای شش واحد گازی از نوع جنرال الکتریک تیپ ۹ ساخت کارخانه جان براون انگلستان هر کدام به ظرفیت ۱۲۳.۴ مگاوات در شرایط ISO و سه واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۹۸.۳ مگاوات است که به وسیله پست ۲۳۰ کیلوولت انتقال به شبکه سراسری برق متصل می شود. شروع بهره برداری ۵ واحد گازی در سال ۷۴ و یک واحد دیگر گازی در سال ۷۶ و بهره برداری از واحدهای بخار در سال ۸۱ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

نظر شما