شناسهٔ خبر: 54391279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تمهیدات اورژانس برای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)؛

زائرین حداقل ۵ ماسک همراه خود داشته باشد

اقتصاد ایران: نماینده وزیر بهداشت در ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تمهیدات اورژانس و بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت به زائرین در این مراسم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یحیی صالح طبری درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای خدمت‌رسانی به زائران در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از دو سال شیوع کرونا، امسال مردم دوباره برای سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دور یکدیگر جمع می‌شوند و بنابراین وزارت بهداشت تمهیداتی را برای برگزاری این مراسم اندیشیده است‌ تا مراسم باشکوه‌تر و بدون مشکلی برگزار شود.

وی افزود: از تمام زائرین خواهشمندیم سه دوز واکسن کرونا زده باشند یا دو دوز واکسن و یک آزمایش پی‌سی‌آر منفی در 48 ساعت قبل از اعزام به همراه داشته باشند. 

صالح طبری ادامه داد: زائرین حداقل 5 ماسک همراه خود داشته باشد و هر 8 ساعت، ماسک سه لایه خود را تعویض کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران بیان کرد: ما 185 دستگاه آمبولانس برای روز مراسم در نظر گرفته‌ایم که در مکان‌های مشخص مستقر شوند؛ همکاران هلال احمر نیز 40 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس دیگر نیز شهرداری به این امر اختصاص می‌دهند.

نماینده وزیر بهداشت در ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: در تمام مسیرهای منتهی به مراسم در تهران، اورژانس‌ها در جاده‌ها در حالت آماده‌باش خواهند بود و بیمارستان‌های تهران نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند؛ تمام زائرینی که برای مراسم مراجعه می‌کنند در طول برگزاری مراسم بیمه‌اند و در صورت بروز مشکل از حرم تا بیمارستان و از بیمارستان تا بازگشت به حرم، به طور کاملا رایگان درمان می‌شوند.

صالح طبری اضافه کرد: در حوزه بهداشت نیز بر غذاهایی که در ایستگاه‌های صلواتی بین زائرین توزیع می‌شود، نظارت صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و زائرین، چهار بیمارستان صحرایی و درمانگاه در مسیر در نظر گرفته شده و 8 دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس نیز در مراسم حضور دارند.

نظر شما