شناسهٔ خبر: 54386762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ماموستا کریمی: رئیس جمهور مترجم زبان گویای رهبر معظم انقلاب است/ حیات قدرت و دور زدن تحریم‌ها در سایه وحدت میسر است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: برای رسیدن به حیات، قدرت، دور زدن تحریم‌ها و ناامیدی دشمن باید همگی در سایه وحدت و پیروی از ولایت فقیه حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ماموستا عبدالسلام کریمی امروز در همایش امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی با حضور استاندار و جمع کثیری از علما و متعمدین اهل سنت و مسئولان استانی و شهرستان‌های شرق گلستان در امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: استان گلستان پایتخت وحدت بوده و نماد وحدت، تقریب و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف است.

وی در خصوص ویژگی‌های امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل در عین مهربانی در مقابل دشمن سخت و محکم بوده و در معارف و مسائل انسانی، اسلامی و الهی به همه امور حتی در برابر افرادی که در اوج بودند اشرافیت داشتند و همین موضوع از عجایب خلقت، الگو بودن و  اسوه بودن وی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی علوم اسلامی هر یک از علما در یک رشته متخصص می‌شوند اما امام خمینی علاوه بر اشرافیت بر همه امور ، مجتهد، فیلسوف واقعی بودن در تحلیل مسائل سیاسی نیز یک انسان کامل بوده و می‌توانست به خوبی این مسائل را تحلیل کند.

 

وی ادامه داد: در اوج عرفان سیاستمداران و کارشناسان مسائل دینی ریزه‌خوار سفره امام خمینی (ره) بودند تا جایی که رئیس جمهور پوتین در سخنان خود بیان کرده در استفاده از کلید واژه‌ها از کلمات شاگرد امام خمینی (ره) یعنی رهبر معظم انقلاب بهره می‌برم و این عظمت و الگویی بودن ودیعه خداوند است که باید شاکر باشیم.

عبدالسلام کریمی گفت: دین افیون جامعه نبوده بلکه احیاگر بشریت و رهاکننده مردم از ظلم ظالمین است و نباید ما مقید به قیود مختلف بوده تا هرکسی به طرفی ما را بکشاند، دین احیاگر اسلام واقعی  بوده و می‌گوید هر موجود و خلقتی در عالم هستی دارای حق و حقوقی بوده که می‌بایست ادا شود و به مسلمان و یا غیرمسلمان بودن ربطی ندارد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در مسئله مذهب و دین و انسانیت نظر خدا را اعمال کرده و با زبان ساده احیاگر و پرورش‌دهنده جامعه بود و فقط منوط به ایرانیان و یا جامعه اسلامی نبود بلکه هر انسانی با هر قوم و مذهب در جهان ایشان را ماوا و مرجع می‌دانست.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ابراز کرد: از امام خمینی (ره) سخن گفتن و بیان ویژگی‌های وی نباید مختص به خرداد و سالروز ارتحال وی باشد بلکه باید خرداد نماد امام خمینی (ره) بوده و دیگر ماه‌هاو تابع خرداد باشیم، همانطور که فضائل و عبادات مختص ماه مبارک رمضان نبوده، امام خمینی (ره) نیز مختص ماه خرداد نباشد‌.

وی افزود: توجه به وحدت مختص هفته وحدت، انقلاب اسلامی مختص دهه فجر و دیگر مناسبت‌ها مختص هفته و ماه خاص نباشند بلکه این ایام نماد بوده و باید در طول سال به این کلید واژه و تبیین آن توجه کنیم.

عبدالسلام کریمی خاطرنشان کرد: وحدت عقیده، نظر، فرض واجب، استراتژیک و راهبرد برای همه‌ مسلمانان بوده و همه مسلمانان معتقد به این اصول بوده و مشترک هستند و در برخی عقاید اختلاف نظراتی وجود دارد، وقتی که قبله، پیامبر، اصول و به ویژه دشمن ما یکی است، این عوامل ایجاب می‌کند که همه با هم وحدت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هیمنه، قدرت، شکوه، اقتدار، استقلال نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران در گرو وحدت و انسجام ملی بوده و هر شخصی درصدد ایجاد اختلاف و یا اختلاف‌افکنی باشد با خدا دشمنی می‌کند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی گفت: با وجود وحدت کلمه توانستیم با دست خالی انقلاب کرده، در‌ مقابل آمریکا بایستیم و جهان کفر را با همه عده و عده به زانو در آورده و پیروز شویم.

 

وی با اشاره به ایه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا بیان کرد: در این آیه بیان شده که هم با هم و در کنار هم حرکت کنند و وحدت واجب بوده و تفرقه حرام است.

عبدالسلام کریمی با بیان اینکه گلستان پایتخت وحدت و نگین اقوام مختلف است، خاطرنشان کرد: اقوام مختلف با لباس‌های گوناگون و رنگارنگ در کنار هم قرار گرفته و به مانند باغی از گل با رنگ‌های مختلف بوده که اگر این باغ تنها یک رنگ گل داشته اینقدر جذاب نخواهد بود‌، وجود اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم سبب تولید علم شده و تا اختلاف سلایق نباشد تولید علم نتیجه خوبی نخواهد داشت، اختلاف سلایق سبب شکوفایی و پرورش افراد مستعد برای تولید علم خواهد بود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده که هیچ فرد و قومی بر فرد و قوم دیگر برتری ندارد مگر به انسانیت و تقوی، هرچه انسانیت و تقوی شخص بالاتر باشد نزد خداوند والاتر خواهد بود.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی خاطرنشان کرد: اگر فردی چه از اهل سنت و چه از اهل شیعه و یا هر قومیت دیگر دچار اشتباه و لغزش شد نباید وی را کافر بدانیم بلکه باید به او لقب گناهکار و خطاکار داد، به این نکته توجه ویژه داشته باشیم زیرا این دسیسه دشمن بوده که می‌خواهد ما را با اسلام‌هراسی از اسلام دور کند.

وی افزود: گروه‌های تکفیری و داعش از نوادگان خوارج بوده که با شعار لااله الاالله جان صدها نفر را گرفته اما در عمل بویی از اسلام نبرده و ضد آن عمل می‌کنند، اگر فردی از اهل شیعه سبب اختلاف‌افکنی شود او شیعه اسلامی نبوده بلکه شیعه انگلیسی است و اگر فردی از اهل سنت این کار را کند سنی آمریکایی بوده و ریشه سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی یکی بوده  و اینها مسلمان واقعی نیستند.

عبدالسلام کریمی گفت: برخی از عدوات و دشمنی‌ها به خاطر جهالت بوده و برگزاری این همایش‌ها، سمینارها و مراسمات سبب شفاف شدن اذهان و تقویت وحدت بین شیعه و سنی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: برای رفع اختلافات کوچک و  استنباط‌ها در زمان کنونی، نظر، ملاک و حجت ، نظر امام و ولی فقیه حاضر بوده و ایشان هر آنچه که بگوید واجب بوده و باید اطاعت کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی ابراز کرد: خوشبختانه رئیس جمهور زبان گویای مقام معظم رهبری بوده و  و در اصل این دو یک جان در دو بدن هستند، شاید اختلاف سلایق جزئی داشته باشند اما در اصل با هم یکی بوده و مطمئنا دشمن نمی‌تواند هیچ خدشه‌ای از این راه وارد کند.

وی گفت: نیاز است جلساتی با حضور اقوام و ادیان مختلف در کنار هم برگزار شود و در این جلسات شخصیت و فضائل بزرگان مانند امام حسین (ع)، اهل بیت (ع) و شخصیت‌های جهانی چون امام خمینی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد تا بتوانیم به شخصیت‌ها و ویژگی‌های مهم این بزرگان نزدیک شویم‌، پیشنهاد می‌شود برخی از دروس در حوزه‌های علمیه اهل شیعه توسط علمای اهل سنت و بالعکس تدریس شود تا تعامل و همدلی بهتر و بیشتری بین این دو مذاهب در راستای تقویت وحدت ایجاد شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

نظر شما