شناسهٔ خبر: 54385280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص بیش از ۵۰ درصد منابع مصوبات سفر دولت به مناطق اهل سنت‌نشین گلستان

استاندار گلستان گفت: بیش از ۵۰ درصد از منابع مصوبات سفر رییس‌جمهور به این استان به شهرستان‌های اهل سنت نشین اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

علی محمد زنگانه امروز پنجشنبه دوازدهم خرداد در همایش "امام خمینی (ره)، احیاگر وحدت اسلامی" در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس گفت: بحث توجه به وحدت اقوام و مذاهب در دولت سیزدهم بیش از دوره‌های دیگر مد نظر است.

او گفت: گلستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماد وحدت اسلامی است و باید توجه داشت که این سرمایه همواره مورد هجمه و طمع دشمنان قرار دارد و لازم است مراقبت‌ها برای مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه بیشتر شود.

استاندار گلستان گفت: نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تمام اقوام و مذاهب را مورد توجه قرار دهد و نمونه آن انتخاب از میان فرهیختگان اهل سنت به عنوان مشاور در بحث اقوام و مذاهب در استانداری است.

او گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، انس عجیب با قرآن، توجه به اهمیت اخلاق و تهذیب نفس، تاکید بر نماز، توجه بر ذکر، دوراندیشی، تیزبینی و آینده نگری، صراحت و شجاعت در اعلام مواضع، رعایت سادگی در عین توجه به آراستگی ظاهری، دقت در رفتار و شئونات رفتاری، نظم و انضباط و رعایت دقیق برنامه، تقوا، آزاد اندیشی و اعتقاد به اجتهاد و فقه پویا و مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های امام راحل است.

استاندار گلستان گفت: به تعبیر رهبری، امام راحل در سن ۸۰ تا ۹۰ سالگی همچنان نوآوری و ابتکار در عمل، اعتقاد راسخ و عملی به مردم داشتند.

زنگانه گفت: ساده زیستی و رفتار صادقانه در همه مراحل زندگی امام راحل مشاهده می‌شد و پافشاری زیادی بر مقابله با استکبار جهانی، استقلال همه جانبه کشور، حفظ اصول دینی، ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم دنیا به عنوان آرمان‌های انقلاب مورد تاکید ایشان بوده است.

او رابطه عمیق و عاشقانه با مردم و اعتقاد عجیب بر نقش روحانیون در هدایت و بسیج مردم را از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست و گفت: اگر پیرو واقعی حضرت امام راحل هستیم باید توجه کنیم اسلام منهای روحانیت معنا ندارد.

استاندار گلستان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام راحل با توجه به تمام ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و شخصیتی به نزدیکی دوازه‌های عصمت رسیده بود و این موضوع را با تمام وجود حس می‌کردیم.

 

شعار امام همواره حفظ اسلام بود

 

همچنین دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت در این همایش گفت: امام راحل احیاگر وحدت اسلامی بود که به آیات وحدت، روحی تازه بخشید و اگرچه مذهب شیعه داشت، اما شعارش اسلام بود و به آن اعتقاد داشت.

آخوند ابوبکر خوجملی گفت: امام اعتقاد داشت اگر اسلام مساله اول باشد ایمان و وحدت هم خواهد بود.

او  احیای خیرخواهی را از دیگر اقدامات امام راحل برشمرد و گفت: نامه ایشان به گورباچف مبین خیرخواهی امام برای بشریت است.

به گفته وی خیرخواهی امام ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

آخوند خوجملی گفت: احترام متقابل بین اقوام و مذاهب از دیگر اقدامات امام بود که اکنون شاهد هستیم همه مسلمانان و اقوام در ایران و استان گلستان به عقاید هم احترام می‌گذارند و برادرانه در مراسم یکدیگر حضور دارند.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: احترام متقابل بین اقوام مذاهب اسلامی در ایران ثمره تلاش پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و در قرن حاضر امام خمینی و جانشین خلف ایشان رهبر معظم انقلاب است.

او گفت: اکنون شیعه و سنی در ایران و گلستان برادرانه با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

آخوند خوجملی گفت: توسل به اهل بیت پیامبر و اولیای الهی از وجوه مشترک شیعه و اهل سنت در گلستان است.

منبع:ایرنا

نظر شما