شناسهٔ خبر: 54382779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور وزیر علوم صورت گرفت

افتتاح پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز تحقیقات و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اولین پردیس‌های علم و فناوری مستقل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز با حضور وزیر ، معاونان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.

 

شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اولین پردیس‌های علم و فناوری مستقل با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فناوری اقای خیرالدین و معاون پژوهشی صالحی و سایر مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.


علی پورزیاد رئیس پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز نیز گفت: پردیس علم و فناوری به مراکزی گفته می‌شود که بتواند حداقل به ۸۰ درصد توانایی‌های پارک‌های علم و فناوری دست یابد.


به گفته وی دانشگاه تبریز در همین راستا در نظر دارد با تقویت زیرساخت‌ها و افزایش مراکز رشد و نوآوری تخصصی در دانشکده‌ها در طول سال ۱۴۰۱ بتواند مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز را از وزارت علوم اخذ کنند.


پورزیاد تاکید کرد: پردیس علم و فناوری میزبان استارتاپ‌ها و واحد‌های فناوری و دانش بنیان دانشگاهی است که در سایه حمایت دانشگاه تبریز در چند سال اخیر توانسته از نظر زیرساخت‌ها و تعداد واحد‌های مستقر به عنوان یکی از بزرگترین مراکز رشد دانشگاهی مطرح باشد.


به گفته وی هم اکنون ۷۵ واحد فناور و دانش بنیان درپارک پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز مستقر است و همچنین ۸ دفتر ارتباط با صنعت واحد‌های بزرگ صنعتی در این پردیس حضور دارد.

نظر شما