شناسهٔ خبر: 54378733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

تحولات چشمگیری در حوزه راه آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد

موج نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی شاهد تحولات چشمگیری در حوزه آزاد راه؛ بزرگراه و راه آهن در این استان خواهیم بود تا دغدغه و نگرانی مردم در حوزه راه کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، رستم قاسمی در آیین کلنگ زنی بخش دوم جاده میانه- سرچم به طول ۲۱ کیلومتر از مسیر ۵۲ کیلومتری مرگ انسانها در جاده ها را موجب رنج و اندوه خواند و اظهار داشت: کلنگ زنی دو پروژه مهم تعریض جاده میانه- ترک و چهار بانده شدن میانه- سرچم مصداق تحقق شعار رییس جمهور در عملی کردن عدالت و مردمی سازی است.

وی از پیگیری های جدی نمایندگان مردم میانه و مسوولین استان و شهرستان برای آغاز این پروژه ها قدردانی کرد و وجود پروژه های نیمه تمام و یا اجرا نشده با عمر زیاد از جمله پروژه ۲۰ ساله میانه- سرچم را آفت بزرگی برای کشور عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر شاهد اتمام قطعه یک طرح چهاربانده سرچم-  میانه  به طول ۱۰ کیلومتر بوده و فاز ۲ و ۳ آن که تعیین تکلیف شده و پیمانکار آنها مشخص شده اند نیز در زمان بندی مقرر به بهره برداری برسد. 

وزیر راه و شهرسازی به اقدامات مهم استان در حوزه آزاد راه؛ بزرگراه و راه آهن با پیشرفت فیزیکی مطلوب اشاره و بر لزوم آغاز نهضت ملی مسکن تا یکماه آتی در میانه با احداث ۵ تا ۶ هزار واحد تاکید کرد.

قاسمی گفت: با احداث مسکن ملی در میانه نه تنها ایجاد اشتغال شده بلکه نیاز مسکن مردم برطرف شده و بر کاهش قیمت مسکن نیز تاثیر خواهد داشت.

مسعود سعادتی فرماندار شهرستان ویژه میانه دولت آقای رییسی را دولتی دانست که منشاء تحولات جدی در کشور خواهد بود.

وی اجرای این پروژه های مهم در شهرستان را به غیر از ارزش اقتصادی و تاثیر آن بر مبادلات تجاری سبب آسان شدن حمل و نقل و موثر در تامین سلامت مردم خواند و افزود: نگرانی و دغدغه اصلی از دست دادن هموطنانمان در جاده ها با اجرای این پروژه ها کاهش خواهد یافت.

سعادتی با قدردانی از عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان از پیگیری نمایندگان مردم میانه در مجلس و همچنین استاندار آذربایجان شرقی و مسوولین مربوطه استانی در تحقق اولویتهای شهرستان، اظهار امیدواری کرد که این پروژه ها در اسرع وقت به بهره برداری برسند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز به مظلومیت ۲۰ ساله مردم شهرستان با عبور اتوبان از ۵۰ کیلومتری آن و در بن بست قرار گرفتن میانه اشاره کرد و اجرای طرح چهاربانده میانه- تبریز را مرهمی بر آلام مردم شهرستان به ویژه کسانی دانست که عزیزانشان را در جاده میانه از دست داده اند.

مهدی اسماعیلی اظهار امیدواری کرد با دستورات لازم وزیر راه و شهرسازی و اعمال اقدامات لازم پروژه میانه- سرچم در موعد مقرر به بهره برداری رسیده و آرزوی ۲۰ ساله مردم برآورده شود.

مرتضی حسینی دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز امروز را یک روز تاریخی و بزرگ برای شهرستان میانه با تحقق آرزوی دیرینه مردم عنوان کرد.

گفتنی است احداث ۱۰ کیلومتر از پروژه چهار بانده مسیر میانه- سرچم پس از وقفه هایی در حال اجراست و امروز بخش دوم آن در ۲۱ کیلومتر کلنگ زنی شد  و بخش سوم آن تا ۵۲ کیلومتر طرح مذکور نیز به پیمان رفته و اعتبار کل طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و از منابع مختلف تخصیص می یابد.

وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از رییس جمهور در میانه حضور یافته است امروز کلنگ طرح میانه - ترک را هم به زمین زد.

گفتنی است آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه میزبان رییس جمهور و اعضای کابینه است؛ در بیست و دومین سفر استانی رییس دولت سیزدهم، معاونان وی و وزرا هر یک به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی حاضر می شوند

نظر شما