شناسهٔ خبر: 54372130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضبط و حریق بیش از ۶ تن مواد تاریخ‌ گذشته و بی کیفیت در ۵ ولایت + تصاویر

هیئت‌های کمیسیون جلوگیری از تولید، تورید و عرضه‌ اجناس بی‌کیفیت به منظور شناسایی مواد بی‌کیفیت وضعیت بازار را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

هیئتی متشکل از وزارت صنعت و تجارت طالبان و ۱۰ اداره دیگر در مرکز و ولایات، پس از بررسی وضعیت بازار، بیش از ۶ تن مواد بی کیفیت و تاریخ گذشته را در هفته جاری در ولایات ننگرهار، میدان وروک، بامیان، بدخشان و نیمروز ضبط و حریق کردند

مسئولان در وزارت صنعت و تجارت طالبان میگوید: هیئت‌های کمیسیون جلوگیری از تولید، تورید و عرضه‌ی اجناس بی‌کیفیت، تاریخ‌‌گذشته و تقلبی به منظور شناسایی مواد بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته؛ در جریان هفته‌ جاری بررسی‌های شان را از بازارهای ناحیه نهم شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار، ولایت‌های میدان وردک و بامیان انجام دادند.

به گفته این وزارت، در جریان بازدید هیئت‌ این کمیسیون از شماری از مغازه های عمده فروشی‌، بیشتر از ۲۸ کارتن نوشابه و تیزاب از ناحیه نهم شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار و یک مقدار موادغذایی و نوشابه‌های غیرالکلی را از بازارهای ولایت‌های میدان وردک و بامیان ضبط و از بین بردند.
وزارت صنعت و تجارت طالبان افزود: همچنین به مقدار ۶ تن مواد غذایی تاریخ‌گذشته، بی‌کیفیت و تقلبی که از بازارهای شهر فیض‌آباد ولایت بدخشان و شهر زرنج ولایت نیمروز جمع‌آوری گردیده بود؛ حریق گردید.

بر اساس گفته های این وزارت، کمیسیون مذکور تحت ریاست وزارت صنعت و تجارت طالبان با عضویت ۱۰ اداره در کابل و ولایات کشور مطابق به قانون حمایت از مستهلک؛ بررسی‌های منظم را از وضعیت بازارها انجام می‌دهد.

نظر شما