شناسهٔ خبر: 54370839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل:

شعاع تخلیه ساختمان‌ها و خانه‌های مجاور متروپل در تخریب اعلام می‌شود/ پایان آوار برداری تا جمعه

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد.

صاحب‌خبر -

مصطفی متدین، مدیرعامل هلدینگ مشاوران قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت آواربرداری و تخریب ساختمان متروپل اظهارداشت: ساختمان متروپل با ریزش کاملا آسیب دیده‌ و در حال حاضر سازه این ساختمان ناپایدار است. اما از اینکه تا چه حد ناپایدار است و چه زمانی احتمال دارد ریزش کند، هیچ کسی اطلاع ندارد و هیچ کسی در این باره نمی‌تواند تضمینی بدهد.

وی تا ادامه داد: اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که می‌توان بر روی آن به عنوان یک سازه موقت چند روزه حساب باز کرد تا زمانی که آواربرداری و جستجوی اجساد تمام شود و عملیات تخریب را آغاز کنیم.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به زمان پایان آواربرداری گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد.

متدین درباره روش تخریب اظهار داشت: ١٠ نفر از بهترین متخصصان کشور را دعوت کرده‌ایم و این افراد الان در آبادان برای اجرای روش تخریب ساختمان حضور دارند و این افراد از متخصصان بخش انفجار، مهندسان سازه، ساخت و ... هستند و روش‌های ایمن و روش‌هایی که به زیرساخت‌های شهری و اطراف آسیب نزنند بررسی و به کار گرفته می‌شود و اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انجام تخریب نیازی به تخلیه ساختمان‌های مجاور اعم از مسکونی و تجاری است، تاکید کرد: در هر صورت تا زمانی که مطمئن نباشیم سازه پایدار است، خانه های اطراف تخلیه می‌شوند و شعاع تخلیه را مشخص و اعلام خواهیم کرد .

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساختمان مترو پل تاکید کرد: قل اول مترو پل هیچ ارتباطی به ساختمان و قُلی که ریزش کرده، ندارد و برنامه‌ای برای تخریب آن نداریم.

نظر شما