شناسهٔ خبر: 54365949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ارسال موشک‌های پیشرفته به اوکراین برای مقابله با روسیه

مقام ارشد دولتی آمریکا می‌گوید هدف ارسال تسلیحات پیشرفته دفع پیشروی‌های روسیه است، نه حمله به داخل خاک این کشور.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، سرانجام دولت آمریکا تصمیم گرفته که موشک‌های پیشرفته‌ای را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد تا مسکو وادار به مذاکره برای پایان جنگ شود.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا گفته که هدف از دادن موشک‌ها و مهمات پیشرفته‌تر توانایی اوکراینی‌ها در حمله به اهداف کلیدی در میدان نبرد است. بایدن در مقاله‌ای ارسالی به نیویورک‌تایمز متذکر شده که هدف از ارسال مهمات به اوکراینی‌ها در سریع‌ترین زمان، بهبود موقعیت اوکراینی‌ها در مذاکرات با روسیه است.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت تسلیحات ارسالی شامل سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا M۱۴۲ (HIMARS) است  که پیش از این رئیس نیروهای مسلح اوکراین گفته بود برای مقابله با حملات موشکی روسیه «مهم» هستند.

مقامات ارشد دولت در پاسخ به نگرانی‌های ارسال تسلیحات پیشرفته مبنی بر ورود آمریکا به جنگ یا به عبارتی درگیری مستقیم با روسیه گفتند که در مقابل این تسلیحات ارسالی  اوکراینی‌ها تضمین دادند که از موشک‌ها برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.بنا به گفته مقام ارشد دولتی این تسلیحات برای دفع پیشروی روسیه در خاک اوکراین است و نه اهدافی در خاک روسیه.

بیشتر بخوانید

نظر شما