شناسهٔ خبر: 54362326 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

همه چیز در مورد اینورتر و درایو زیمنس v20 و کاربردهایش

اینورتر زیمنس سری V20 یکی از اینورترهای تولید شده توسط شرکت زیمنس می باشد که به کنترل دور موتورهای سه فاز می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اینورتر زیمنس سری V20 یکی از اینورترهای تولید شده توسط شرکت زیمنس می باشد که به کنترل دور موتورهای سه فاز می پردازد. این اینورتر جهت کنترل دور الکتروموتور های با کاربری عمومی و توان پایین که نیازمند آپشن خاصی نیستند ، مورد استفاده قرار می گیرند. اینورتر زیمنس V20 دستگاهی مناسب برای کاربردهایی همچون پمپ ، فن ، انواع نوارنقاله و ... می باشد.

مشخصات و ویژگی های اینورتر زیمنس v20

تعدادی از مشخصات فنی اینورتر زیمنس سری V20 به شرح زیر است :

  • نصب و راه اندازی راحت و آسان
  • مناسب برای کاربرد های سبک مانند فن و پمپ و ...
  • محافظ در برابر نوسانات شبکه
  • سازگار با دمای عملیاتی محیطی از 10 تا 60 درجه سانتیگراد
  • دارای کنترلر PID
  • دارای سایز کامپکت
  • دارای فن های خنک کننده
  • امکان ارتباط گیری به وسیله موبایل از راه دور

چرا اینورتر زیمنس بخریم ؟

استفاده از اینورتر زیمنس v20 مزایای بسیاری دارد، از جمله مزایای آن کاهش جریان راه اندازی می باشد. بااستفاده از اینورتر ، الکتروموتور کل ولتاژ شبکه را هنگام راه اندازی تجربه نمی کند و جریان راه اندازی محدود می گردد.  همچنین سرعت موتور را به صورت کامل کنترل می نماید. مدار داخلی اینورتر به صورتی طراحی شده است که با تنظیم فرکانس سوییچینگ IGBT ها می توان سرعت راه اندازی موتور را کنترل نمود.

در برخی از کاربردها الکتروموتور لازم نیست با سرعت نامی کار نماید که در این مواقع با استفاده از درایو زیمنس سرعت موتور را کنترل نموده و مصرف انرژی کاهش می یابد. از دیگر مزایای اینورتر زیمنس افزایش عمر الکتروموتور می باشد. هنگامی که از اینورتر زیمنس استفاده می شود ، موتور به صورت نرم راه اندازی و متوقف می شود و به الکتروموتور ضربه مکانیکی کمتری وارد می شود به همین جهت استهلاک موتور کمتر بوده و عمر آن بیشتر می شود.

اینورتر

کاربرد  اصلی اینورتر زیمنس v20 در حوزه های مختلف

اینورتر های زیمنس با توجه به محبوبیت و کارایی بالایی که دارند کاربردهای بسیاری در صنایع دارند. از جمله کاربرد های این اینورتر در صنایع ماشین سازی ، صنایع غذایی ، صنایع نساجی ، پمپ ها و میکسرها ، نوارنقاله ها ، فن ها و ... می باشد.

  • ماشین بسته بندی یکی از کاربرد های اینورتر زیمنس در ماشین آلات بسته بندی می باشد. موتورها عمدتا تک دور هستند و جهت تبدیل آن ها به دور متغیر می بایست از اینورتر استفاده گردد. برای مثال در دستگاه میکسر پودری باید چرخش به آرامی صورت بگیرد تا عمل مخلوط کردن به درستی صورت گیرد که این نوع گردش توسط اینورتر انجام میگیرد.
  • بالابر صنعتی همچنین انواع بالابر های صنعتی موادغذایی مانند دستگاه بالابر کاسه ای جهت افزایش سرعت کاری نیاز به اینورتر دارند تا این تنظیم سرعت به درستی و آسانی صورت گیرد.
  • پمپ آب از دیگر کاربردهای اینورتر زیمنس در پمپ ها می باشد . با استفاده از اینورتر طول عمر تسه و مکانیک ماشین بهبود بخشیده می شود. همچنین توقف موتور کاملا نرم و با شیب خطی خواهد بود. با استفاده از اینورتر زیمنس کاهش فشار آب در لوله های آب تشخیص داده می شود.
  • پله برقی استفاده از اینورتر در پله برقی ها مرسوم می باشد . هنگامی که شخصی بر روی پله برقی سوار نمی باشد ، پله برقی بی حرکت است و در صورت سوار شدن شخص ، شروع به حرکت می نماید که این حرکت ناگهانی برای انسان خطرناک است زیرا شتاب اولیه پله برقی سبب از دست رفتن تعادل شخص می شود . با استفاده از اینورتر ، پله برقی به صورت نرم و به آرامی شروع به حرکت می نماید.
  • نوار نقاله اینورتر های زیمنس در نوارنقاله ها جهت کنترل سرعت موتور و انتقال نیرو به تسمه نوار نقاله مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اینورتر به جهت نیاز به روشن و خاموش شدن نوارنقاله به صورت آرام بسیار مهم می باشد. با کنترل و افزایش زمان رسیدن به سرعت مطلوب به وسیله اینورتر زیمنس از ریختن یا افتادن محصولات از روی نوارنقاله جلوگیری می شود.
  • دستگاه اکسترودر اکسترودر دستگاهی است که مواد را تحت فشار زیاد قرار می دهد و به محصول شکل خاصی می دهد که از گیربکس مخصوص دستگاه اکسترودر استفاده میشود. مواد مختلف ممکن است به فشارهای متفاوتی جهت بریده و ذوب شدن نیاز داشته باشد که این تغییرات فشار توسط اینورتر انجام می گیرد.
  • کمپرسور از کاربردهای دیگر درایوهای زیمنس درکمپرسورها می باشد . عملکرد کمپرسور مانند پمپ می باشد و یک گاز مانند هوا را از طریق یک لوله در درون یک تانک به حرکت در می آورد و گاز تحت فشار را با سرعت و فشار بالا می توان در کارها استفاده نمود. اینورتر های زیمنس باتوجه به قابلیت های که دارند می توانند گشتاور بالای مورد نیاز جهت روشن شدن کمپرسور را تامین نمایند.

این مطلب تبلیغاتی است

برچسب‌ها:

نظر شما