شناسهٔ خبر: 54361812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

موسسه خیریه آکسفام خواستار تمدید آتش بس در یمن شد

موسسه خیریه بین‌المللی «آکسفام» از طرف‌های درگیر در یمن خواسته است که آتش ‌بس دو ماهه را تمدید و برای جلوگیری از «گرسنگی فاجعه ‌بار» در این کشور جنگ ‌زده با یکدیگر همکاری کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، موسسه خیریه بین‌المللی «آکسفام» دیروز سه ‌شنبه اعلام کرد که ادامه آتش‌بس با میانجیگری سازمان ملل برای میلیون‌ها یمنی که از کمبود خدمات اولیه و افزایش قیمت مواد غذایی و سایر کالاها رنج می‌برند، ضروری است.

«فران پویگ»، مدیر این خیریه، گفت: « آتش بس احساس امیدواری دیرینه‌ای را به ارمغان آورده است که می‌توانیم چرخه خشونت و رنج را در یمن بشکنیم.»

وی افزود: «اگر می‌خواهیم از خطر گرسنگی شدید میلیون‌ها یمنی جلوگیری کنیم، باید از تمدید آتش‌بس و فشار برای صلح پایدار استفاده کرد.»

چندین گروه امدادی فعال در یمن به درخواست آکسفام پیوستند و در بیانیه‌ای مشترک خطاب به طرف‌های درگیر اظهار داشتند که زندگی بهتر برای مردم یمن هدیه‌ای است در دستان شما».

ائتلاف عربستان سعودی و دولت یمن با آتش بس دو ماهه که از دوم آوریل آغاز شد موافقت کردند و این توافق چهارشنبه شب به پایان می‌رسد. این اولین آتش بس در شش سال گذشته از جنگ داخلی یمن بوده است.
 

نظر شما