شناسهٔ خبر: 54360987 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مورد مشکوکی از آبله میمون در گلستان مشاهده نشده است

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به بیماری آبله میمون در استان مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

علی باقری گفت: علائم این بیماری شبیه به آبله مرغان و بیشتر در بین بزرگسالان شایع است.

باقری گفت: ممکن است بیماری‌های شایع پوستی با آبله میمون اشتباه گرفته شود به همین دلیل لازم است افراد با مشاهده علائم به پزشک متخصص عفونی و یا متخصص پوست مراجعه کنند.

به گفته باقری، اگر پزشکی علائم مشکوک به آبله میمون را در بیماری مشاهده کند به ما گزارش می‌کند و مرکز بهداشت از فرد نمونه رایگان گرفته و به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال می‌کند.

او گفت: در حال حاضر مرکز بهداشت آمادگی کامل برای مواجه شدن با این بیماری را دارد یعنی بیماری و علائم آن به پرسنل معرفی شده و آخرین آموزش‌ها به مراکز بهداشت برای نمونه گیری داده شده است.

باقری گفت: تمام شرایط برای نمونه گیری از موارد مشکوک ابتلا در استان فراهم است تا در اولین فرصت نمونه گرفته شده برای تشخیص به تهران ارسال شود.

او گفت: چنانچه مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده شد در بیمارستان ۵ آذر مرکز ایزوله‌ای برای رعایت فاصله گذاری فرد بیمار وجود دارد.

باقری می‌گوید: طبق اخبار منتشر شده تاکنون موارد ابتلا به این بیماری در دنیا از نوع  خفیف بوده و اکثر افراد مبتلا به بیماری به صورت سرپایی درمان شده اند.

او گفت: درمان آبله میمون از طریق مصرف دارو‌های ضد ویروس و اقدامات مراقبتی امکان پذیر است.

آبله میمون یک بیماری ویروسی است که از میمون به انسان منتقل می‌شود.

نظر شما