شناسهٔ خبر: 54358906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر آمریکا در سازمان ملل کره شمالی را همچنان تهدید به تحریم کرد

نیویورک - ایرنا- سفیر آمریکا در سازمان ملل کره شمالی را تهدید کرد در صورت انجام هفتمین آزمایش هسته ای کره شمالی و به رغم مخالفت چین و روسیه، بار دیگر برای وضع تحریم های بیشتر سازمان ملل اقدام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

لیندا توماس گرینفیلد روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک هشدار داد که کره شمالی به طور فعال برای انجام آزمایش هسته ای آماده می شود.

 وی اظهار داشت اگر این آزمایش انجام شود، آمریکا  قطعا دوباره برای تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تلاش خواهد کرد.

وی در عین حال افزود: اول باید تحریم های کنونی را اجرا کنیم. همانطور که در  قطعنامه اخیر برای وضع تحریم های جدید علیه کره شمالی تلاش کردیم، این بار نیز تلاش خواهیم کرد تا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی در سازمان ملل معرفی کنیم.

آمریکا در پی ناکامی در پیشبرد اهدافش در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم هایی را علیه دو بانک روس، یک شرکت کره شمالی و یک فرد متهم  به حمایت از برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ وضع  کرد.

این اقدام آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی او را برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های بالستیک این کشور وتو کردند.

وتوی تحریم های جدید کره شمالی از سوی چین و روسیه اولین اختلاف میان اعضای این شورا از سال ۲۰۰۶ تاکنون بر سر تحریم های کره شمالی است. شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ تحریم های پیونگ‌یانگ  را تصویب کرد.

آمریکا در پی آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی درخواست برگزاری این نشست را که خود ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (ماه مه) را برعهده دارد، کرده بود.

چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی را به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور وتو کردند.

۱۳ عضو دیگر شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه‌ای که توسط آمریکا پیشنهاد شده بود، رای مثبت دادند.

نظر شما