شناسهٔ خبر: 54358780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزیدگان بخش عکس و فیلم کوتاه مهرمحرم سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) معرفی شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال یک هزار و 340 اثر به بخش مهر محرم سوگوار ملت امام حسین (ع) خبر داد و گفت: در بخش تک عکس حرفه ای بین المللی مهرمحرم یک هزار و 310 اثر از عکاسان 9 کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق، افغانستان، هندوستان، پاکستان، بحرین، انگلستان ، ترکیه و نیجریه به این سوگواره ارسال شد.

فرشید فلاح با بیان اینکه این سوگواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شده است افزود: در بخش فیلم کوتاه هوسا (نیجریه) نیز با همکاری شبکه های جهانی ولایت 30 اثر دریافت شد که در بخش عکس بین المللی 6 اثر و در بخش فیلم کوتاه هوسا سه اثر به عنوان آثار برتر بین المللی در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

میثم قدس پور دبیر سوگواره مهر محرم نیز اسامی برترین های این سوگواره را به شرح زیر اعلام کرد.

در بخش تک عکس حرفه ای ملی مجید خالقی مقدم از اردبیل، تهمینه رحمانی از تهران و یاسر محمدخانی از استان مرکزی به عنوان افراد اول تا سوم انتخاب شدند.

همچنین در این بخش محمد آهنگر از خوزستان و علی حسن زاده از فارس به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش استان سمنان نیز احمد امیراحمدی از سمنان، علی ابک از سمنان و مریم ابوالحسینی پوراشگذر از سمنان در رده های اول تا سوم قرار گرفتند و فرج الله رمضانی از سمنان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش مجموعه عکس ملی نیز امین رحمانی از قزوین اول شد، مریم آل مومن دهکردی از چهارمحال بختیاری و فرج الله رمضانی از سمنان دوم و سوم شدند.

در قسمت تک عکس بین المللی اول حسین حاجیلری از ایران، حسنین الشرشاحی از عراق و احمد عبدالامیر لازم از عراق اول تا سوم شدند و حسین فردان از بحرین، حسین علی محمد القرعاوی از عراق و محمدرضا امیری نیا انگلستان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش فیلم کوتاه نیز فیلم "مترجم" از میلاد امینی موحد از خوزستان برتر شد و فیلم کوتاه " باور" از بابک علوی از زنجان شایسته تقدیر معرفی و در مستند کوتاه نیز فیلم "ارتفاع عاشقی" کار سیدرضا سیدفاتحی از کردستان برتر شد، و در مستند خبری فرانک پیری از  ایلام و انیمیشن گریز از علیرضا اسماعیل نژاد از مازندران برتر شناخته شد.

نماهنگ گروه نقاشان نور از علی تقوایی از تهران اثر برتر معرفی و نماهنگ بیمارستان حاج محمود حاج حیدر از علی حسن زاده از لامرد فارس شایسته تقدیر، ستایشگر سیدالشهداء کار محسن مهدیان از قم، نذرواره 72 دیگ حسینی از مهدی رستم پور از آذربایجان شرقی اثر برتر معرفی شدند.

در بخش هوسا فیلم کوتاه گشاده دستی، عبدالحکم از نیجریه ، نماهنگ روضه خوانی نوجوانان از ولایة الحق از نیجریه و مستند از زاریا تا کربلا از الولایه از نیجریه عنوانهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

سوگواره ملت امام حسین (ع) با همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دیگر از جمله صدا و سیما، رادیو معارف، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، ستاد بازسازی عتبات عالیات، رادیو معارف و ... برگزار شده است و سوگواره مهر محرم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شده است.

نظر شما