شناسهٔ خبر: 54357641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:

حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها دارای مقام شفاعت هستند، گفت: قم محلی است که دربی از درب های بهشت از آن باز می شود و در روایت است که قم آشیانه اهل بیت و مأوای فاطمیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مؤمنی» در سخنرانی آیین تعویض پرچم حرم مطهر بانوی کرامت که عصر امروز (سه شنبه، 10 خرداد) در صحن امام رضا علیه السلام برگزار شد، عنوان کرد: اینجا حرم بانوی با کرامت و دختری است که امام موسی کاظم علیه السلام بارها فرمودند: «فداها ابوها؛ پدرش به فدایش شود».

 

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام وعده آمدن حضرت معصومه علیهاالسلام را به قم داده بودند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند دختری از فرزندان من در قم دفن خواهد شد و همه شیعیان ما به شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامی که خود پناه همه مخلوقات است، ما را به زیارت این امامزاده سفارش کرده است، افزود: امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «هر کسی خواهرم فاطمه را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود» و در زیارت نامه ای که برای این بانوی باکرامت آمده، به ما تعلیم دادند که از ایشان بخواهیم که ما را در بهشت شفاعت کنند.

 

وی با بیان اینکه امام جواد علیه السلام فرمودند: «هر کسی عمه من را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است»، گفت: در روایات آمده دربی از درب‌های بهشت از قم باز می‌شود و در روایت است که قم آشیانه اهل بیت و مأوای فاطمیون است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه در زیارتنامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تمام ائمه معصومین علیهم‌السلام  را با ضمیر مخاطب سلام می‌دهیم، گفت: مفهوم و منطق روایات دلالت دارند که همه اهل بیت در قم حضور دارند و از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «حرم خداوند مکه، حرم رسول خدا(ص) مدینه، حرم امیرالمؤمنین(ع) در کوفه و حرم ما اهل بیت در قم است».

 

وی با بیان اینکه هر کسی زائر قم شده است در حقیقت زائر مدینه، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شده است، افزود: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها دارای مقام شفاعت هستند و امام رضا علیه السلام به ما یاد دادند که در حرم ایشان عاقبت به خیری را که آرزوی هر انسانی است، بخواهیم و اینکه توفیق زیارتی که نصیب ما شده است را از ما نگیرد و از خدا بخواهیم که روز سرور و شادی اهل بیت علیهم‌السلام را که همان روز ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، ببینیم.

پایان پیام/78

نظر شما