شناسهٔ خبر: 54349669 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

برای بیش از ۴.۱ میلیون متقاضی:

آمار عرضه خودرو در اولین دور سامانه یکپارچه اعلام شد: ۱۷۶هزار دستگاه

اولین دوره فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با ظرفیت بیش از ۱۷۶ هزار دستگاه برای بیش از ۴.۱ میلیون متقاضی عرضه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اولین فعالیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با نظارت سازمان حمایت از سه‌شنبه دو هفته پیش شروع شد و متقاضیان طی یک هفته در این سامانه ثبت‌نام کردند.          

براساس این گزارش با توجه به افزایش 175 درصدی تولید خودرو کامل در خودروسازان بزرگ تا خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی تولید کامل 83 هزار خودرو، 38 مدل خودرو مختلف از شش خودروساز در این دوره  ارائه شد و بیش از 4 میلیون و 175 هزار نفر دراین سامانه ثبت نام کردند.

مجموع ظرفیت این دوره هم در حالی تا پیش از این مبهم بود که مشخص شد 176 هزار و 911 دستگاه در قالب فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش کمتر از یکسال و مشارکت در تولید عرضه شده و قرار است امروز نتایجه قرعه کشی دیروز و فهرست برندگان نهایی شود.

با توجه به پایدار شدن روند تولید خودرو کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش 60 درصدی آمار خودروهای ناقض در پارکینگ نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در سامانه تداوم دارد. اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می‌شود و سازمان حمایت، نظارت بر میزان عرضه و حسن انجام تعهدات خودروساز در خودروهای تخصیص­‌یافته را به عهده دارد.

در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  56 طرح متنوع تخصیص خودرو در حوزه حمایت از خانواده و جوانی ارائه شد. باتوجه به کمتر بودن میزان متقاضیان در  42 طرح مختلف نسبت به ظرفیت تخصیص یافته، نیازی به قرعه ­کشی درآن طرح‌ها نیست و خودروی مدنظر بدون قرعه ­کشی اختصاص می­‌یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما