شناسهٔ خبر: 54349449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کلاس حضوری یا آنلاین یوس را انتخاب کنیم؟

اغلب دانشگاه‌های ترکیه هر ساله، اقدام به برگزاری آزمون یوس می‌نماید. آزمون یوس ویژه تحصیل داوطلبین بین المللی در مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اغلب دانشگاه‌های ترکیه هر ساله، اقدام به برگزاری آزمون یوس می‌نماید. آزمون یوس ویژه تحصیل داوطلبین بین المللی در مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌باشد. آزمون یوس شامل سؤالات ریاضی، هندسه و هوش در سطح مقطع دبیرستان می‌باشد. آزمون یوس ترکیه اغلب شامل 80 سؤال است که حاوی 40 سؤال هوش، 35 سؤال ریاضی و 5 سؤال هندسه می‌باشد. البته در بعضی از دانشگاه‌ها سیاست برگزاری آزمون ممکن است تفاوت‌های داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است تعداد سؤالات آزمون یوس دانشگاهی بیشتر و یا کمتر از 80 سؤال باشد. ضمناً زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون یوس هر دانشگاه، متفاوت است. یعنی از 100 تا 120 دقیقه متغییر خواهد بود.

کلاس یوس چیست؟

برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه باید در آزمون یوس شرکت کرده و حداقل تراز و نمره قبولی را کسب کنید. بعد از قبولی و کسب تراز معقول باید در کلاس‌های یوس شرکت کنید. کلاس‌های یوس به دو شیوه حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. به این نکته توجه کنید، در ابتدا شیوه آموزش خود را بر اساس نحوه یادگیری و سطح علمی انتخاب کنید که بتوانید به نحواحسن به هدفتان نزدیک شوید. برای مثال اگر در کلاس‌های حضوری یادگیری بهتری دارید، کلاس حضوری یوس برای شما گزینه بهتری دارد. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که استفاده چند باره از فیلم کلاس برایتان مهم است، کلاس آنلاین یوس برای شما گزینه بهتری است.

رشته‌های مورد پذیرش با آزمون یوس

آزمون یوس که از سال 2011 توسط شورای آموزش عالی ترکیه، برای پذیرش دانشجویان بین المللی برنامه ریزی شده، تصمیماتی اتخاذ شد. هم اکنون پذیرش اغلب دانشگاه‌های ترکیه از این طریق این آزمون انجام می‌شود. باید این نکته را متذکر شوم، انتخاب مجموعه‌ای حرفه‌ای و مشاوری مجرب می‌تواند به شما در گرفتن نتیجه‌ای مطلوب کمک کننده باشد.

شما با کسب مدرک یوس می‌توانید در رشته‌هایی همچون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، رشته‌های هنرهای زیبایی و حتی رشته‌های دیگر مشغول به تحصیل شوید.

کلاس حضوری یوس

کلاس حضوری یوس

تجربه کلاس‌های حضوری یوس معمولا خبر از بازده بالا و تأثیر بیش‌تر نسبت به کلاس‌های آنلاین را می‌دهد. داوطلبینی که شیوه کلاس‌های حضوری را انتخاب می‌کنند، به این دلیل که در کلاس فضای پرسش و پاسخ قرار می‌گیرند و اساتید با مشکلات داوطلبان روبه رو هستند سریع‌تر می‌توانند در رفع مشکل آنها بکوشند. البته همانطور که پیش‌تر گفتیم، از اهمیت و مزایای کلاس‌های آنلاین نیز نباید غافل شوید.

کلاس آنلاین یوس

کلاس‌های آنلاین یوس موسسه‌ی یونی لند، به صورت فایل‌های ضبط شده‌ای هستند، که مداوم در حال آپدیت و بروزرسانی می‌باشند. کلاس‌های آنلاین مزیت‌های زیادی دارند از جمله دسترسی راحت به آموزش‌ها، در هر زمانی که داوطلب اراده کند و نیاز به مرور و یاد آوری داشته باشد. البته موسسه یونی لند امکان رفع اشکال را برای افرادی که آموزش آنلاین را نیز انتخاب می‌کنند، قرار می‌دهد.

کلاس آنلاین یوس

هزینه آزمون یوس ترکیه چقدره؟

نکته مهم و قابل توجهی که یک داوطلب باید هنگام شرکت در آزمون یوس به آن توجه کند این است که هزینه آزمون یوس هر دانشگاهی در ترکیه و حتی رشته انتخابی مورد نظر متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید با مراجه با سایت دانشگاه‌های ترکیه، از آخرین اخبار و اطلاعات مطلع شوید. ولی طی سال تحصیلی 2021-2022 حدوداً 400 لیر به ثبت رسیده است.

هزینه کلاس‌های یوس

هر موسسه‌ای در هرجایی که اقدام به برگزاری کلاس‌های یوس می‌کند. طبیعتاً با توجه به اساتید، مشاورین و برنامه‌های راهبری که در نظر دارند، هزینه‌های متفاوتی هم دارند. البته لازم به ذکر است که، هزینه کلاس‌های حضوری و آنلاین تفاوت‌های چشمگیری دارند. طبیعی است که این تفاوت قیمت به مزایا و معایب کلاس‌های باز می‌گردد. برای اطلاع از آخرین قیمت کلاس‌های حضوری و آنلاین می‌توانید به سایت هر دانشگاه مراجعه کنید.

کلاس یوس در ارومیه

انتخاب منبع و موسسه یا آموزشگاهی که بتواند آموزشهای اصولی را با توجه به نقاط ضعف و قدرت داوطلب، ارائه دهد و از به روز ترین منایع، تجهیزات آموزشی و اساتید مجرب برخوردار باشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این مورد و موضوع در کلاس‌های یوس ارومیه کاملاً رعایت شده و داوطلبین می‌توانند در دوه هایی با شرایطی که هر موسسه در نظر گرفته شرکت کنند و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسند.

کلاس حضوری یوس تبریز

کلاس یوس تبریز امکاناتی را برای افراد متقاضی در نظر گرفته که دیگر نیازی به سفر کردن به ترکیه و صرف هزینه‌های زیادی نیست. شما می‌توانید با هزینه معقول‌تر و مناسب‌تری نسبت به کلاس‌های ترکیه در تبریز مشغول به آموزش شوید و در این راه با مراجه به سایت‌های متفاوت برگزاری آزمون حضوری و آنلاین یوس می‌توانید موسسه‌ای مناسب را انتخاب کرده و با تلاش و پشتکار به هدفتان برسید.

کلاس حضوری یوس در تهران و کرج

موسسه‌ها در کرج اغلب در دوره‌های خود، کتاب‌هایی را تدریس می‌کنند، که شما را به آزمون یوس ترکیه و میزان سختی و حل چالش‌های آن آشنا می‌کند. شما می‌توانید در ابتدا با کمی تحقیق و بررسی در انتخاب موسسه‌ای که نتیجه‌های خوبی در آزمون‌های یوس داشته، کاملاً هوشیارانه عمل کرده و خودتان در مقام اول با انتخاب راهی مناسب مشاور خودتان باشد. هزینه های کلاس یوس در تهران یا کرج بستگی به موسسه انتخابی شما دارد. با انتخاب موسسه یونی لند می‌توانید به هزینه مقرون به صرفه در کلاس حضوری یوس تهران ثبت نام کنید.

نظر شما