شناسهٔ خبر: 54348417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقاوم سازی بخش‌هایی از سازه متروپل

استاندار خوزستان گفت: با مقاوم سازی بخش‌هایی از قسمت برپا مانده سازه متروپل عملیات جست و جو و آواربرداری شتاب بیشتری گرفت.

صاحب‌خبر -

صادق خلیلیان گفت: عملیات آواربرداری و جست و جو توسط چند تیم به صورت نوبتی در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می‌شود.

او می‌گوید: بیرون آوردن پیکر‌های احتمالی زیر آوار اولویت گروه‌های جست و جو در متروپل است و پس از آن عملیات آواربرداری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: طی ۲ روز اخیر با مقاوم سازی بخش‌هایی از قسمت باقی مانده سازه متروپل سرعت عملیات آوار برداری افزایش یافت هر چند همچنان خطر ریزش وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول،   با ورود ماشین آلات سنگین و فوق سنگین عملیات آواربرداری و جست و جو نسبت به روز‌های نخستین با سرعت بیشتری در حال انجام است، اما باز هم دقت در عملیات صورت می‌گیرد.

آقای خلیلیان گفت:  تعیین تکلیف خسارت دیدگان در این حادثه گفت: خانه‌ها و فروشگاه‌های اطراف متروپل، تعیین تکلیف خواهند شد و خسارت به صاحبان آن‌ها پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان می‌گوید: از اموال مالک متروپل همچنین شرکت‌های بیمه به افراد زیان دیده در این حادثه خسا رت پرداخت خواهد شد.

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد جاری ریزش کرد و تاکنون ۳۴ جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیرو‌های امدادی ادامه دارد.

نظر شما