شناسهٔ خبر: 54342554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عسکری مطرح کرد؛

تامین نیاز کشور به صافی دیالیز توسط هلال احمر

علی قدمی

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: تولید انواع صافی دیالیز به تعداد ۱۵۳ هزار عدد در این بازه صورت گرفته و تلاش می‌شود تا در حوزه تولید صافی دیالیز نیاز کشور را برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، با اشاره به اهم تولیدات شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران از ۲۱ فروردین تا بیستم اردیبهشت، اظهار داشت: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در ماه‌های اخیر با تمام توان و ظرفیت در مسیر تولید و تأمین نیازهای کشور گام برداشته و هر چه در توان داشته در این مسیر به کار برده است.

وی افزود: در همین راستا انواع سرنگ شامل ۵ میل با سر سوزن G22، سرنگ ۲ میل با سر سوزن G23، سرنگ ۱۰ میل با سرسوزن G21، سرنگ ۵ میل سه تکه با سرسوزن G22، سرنگ ۲ میل سه تکه با سرسوزن G23 مجموعاً به تعداد ۱۸ میلیون و ۸۹۲ هزار عدد در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران تولید شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: تولید انواع صافی دیالیز F6، F7، F8، F60، F70 به تعداد ۱۵۳ هزار عدد نیز در این بازه صورت گرفته و تلاش می‌شود تا در حوزه تولید صافی دیالیز به کمک وزارت بهداشت آمده و نیاز کشور را برطرف کنیم.

وی با اشاره به سایر تولیدات شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران ادامه داد: فیستولای وریدی به تعداد ۱۷ هزار عدد، فیستولای شریانی به تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ عدد، ست دیالیز به تعداد ۸۰ هزار جفت، کنستانتره پودری بی کربنات به تعداد ۱۴۴ هزار عدد نیز از تاریخ بیست و یکم فروردین تا بیستم اردیبهشت ماه تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تولید فلاکن به تعداد ۱۳۴ هزار عدد و تولید محلول دیالیز ۵ لیتری به تعداد ۳۵ هزار و ۶۰۰ گالن نیز در این بازه زمانی صورت گرفته که این تولیدات نقش بسزایی در تأمین نیاز بیماران داشته است.

نظر شما