شناسهٔ خبر: 54336968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آزادسازي 98 هکتار از اراضي ملي شهرستان آبيک

صاحب‌خبر -
آزادسازي 98 هکتار از اراضي ملي شهرستان آبيک
خبرگزاری آریا-رئیس دادگستری شهرستان آبیک از توابع استان قزوین از آزادسازی 98 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین قلع و قمع 33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از میزان، داود قلعه قوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته، اظهارکرد: نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در سال 1400 در شهرستان آبیک، استان قزوین به صورت مستمر برگزار شد.
وی افزود: اعضاء این شورا در جهت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، صیانت از منابع آبی استان و سایر موارد اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند که جای تقدیر دارد و اقدامات قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است.
رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال کاملا جدی است و با تمام توان و با حساسیت ویژه‌ای نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا کرده و باید قبل از ورود خسارت و تضییع حقوق بیت المال اقدامات پیشگیرانه و برخوردی در دستور کار قرار گیرد.
قلعه قوند در ادامه در خصوص آزادسازی اراضی ملی از تصرفات و تعرضات عنوان کرد: در سال گذشته با اقدامات به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی؛ 98 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان آبیک رفع تصرف و آزادسازی شد و بدون شک این موضوع در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی همچنین اذعان کرد: در شرایط فعلی حفاظت و صیانت از منابع آبی زیر زمینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، زیرا برداشت‌های بی رویه از منابع طبیعی، خسارت‌های سنگینی را در پی خواهد داشت و به همین دلیل پلمب چاه‌های غیرمجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد و در سال گذشته 8 حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد.
رئیس دادگستری شهرستان آبیک یادآور شد: برخورد قاطع با ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است که بر همین اساس در سال گذشته با اجرای احکام قضایی صادره 33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز قلع و قمع شد و همچنین در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی، 133 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.
وی تاکیدکرد: نگاه دستگاه قضایی در این حوزه پیشگیرانه است و بر همین اساس هشدار‌های لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و قوه قضائیه در این خصوص با هیچکس تعارف نخواهد داشت و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

نظر شما