شناسهٔ خبر: 54332017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سرقت با لباس سبز شهرداری تا دستگیری کلاهبردار حرفه ای تحت تعقیب

شهرری - ایرنا - کشف ۴۲۰ میلیون ریال از سارق کش رو، دستگیری کلاهبردار حرفه ای تحت تعقیب پلیس فتا کارت های بانکی را خالی می کرد و دستگیری سارقان لوازم خودروکه با لباس سبز شهرداری اقدام به سرقت می کردند در شهرستان ری انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری خانمی که از زائران حرم کش روی می کرد خبر داد و گفت: از متهم ۴۲۰ میلیون ریال وجه نقد سرقتی کشف شد.
 سرهنگ دوستعلی جلیلیان  بیان داشت: در پی شکایت زائران حرم عبدالعظیم(ع) مبنی بر سرقت وجوه نقد از داخل کیفشان،   بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی و پایش دوربین های مدار بسته حرم مطهر هویت زن سارق شناسایی شد و با پوشش دهی نقاط حرم، پلیس ری با همکاری خانم های خادم متهم، قبل از ارتکاب به سرقت دیگری دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.
فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه  در بازرسی از این سارق،   حدود ۴۲۰ میلیون ریال وجه نقد و دینار کشف شد، عنوان کرد: در تحقیقات بعمل آمده ۵ نفر شاکی شناسایی و پس از دعوت مال باختگان به کلانتری و اخذشکایت، متهم به همراه مال باختگان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای تحت تعقیب پلیس فتا
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبردار تحت تعقیب پلیس فتا که با شگرد خاصی کارت های بانکی را خالی می کردخبر داد و  بیان داشت: در پی وقوع کلاهبرداری ازکارت های  بانکی در محدوده "دولت آباد" دستگیری متهم سریعا در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۶۷ دولت آباد قرار گرفت.
وی افزود: با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات تخصصی پلیس موفق به شناسایی هویت متهم شد که با پوشش دهی مسیر های تردد، متهم مشاهده و در یک عملیات ضربتی، موفق به دستگیری متهم شدند.
جلیلیان ادامه داد: متهم با شیوه خرید دلار با کارت های بانکی تقلبی کپی شده از قبل توسط اسکیمر و داشتن رمز چهار رقمی، سرقت را انجام داده و پول از حساب شخص دیگری برداشت و متهم دلار نقد از فروشنده دریافت می کرد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در تحقیقات مشخص شد متهم تحت تعقیب پلیس فتا استان مازندران و پلیس فتا ف. اشهرستان ری می باَشد که پس از دعوت مال باخته به کلانتری، متهم تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت با لباس سبز شهرداری
جلیلیان از دستگیری سارقان لوازم خودرو خبر داد که با لباس سبز شهرداری اقدام به سرقت می کردند خبر داد و گفت: متهمان به ۳۰ فقره سرقت معترف شدند.
 فرمانده  انتظامی شهرستان ری اظهار داشت :در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در محدوده "باقرشهر" دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۵ باقرشهر قرار گرفت.
وی افزود: با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات تخصصی مشخص گردید ۲ سارق  با سوء استفاده از لباس شهرداری و استفاده از یک دستگاه خودروی تیبا سفید رنگ سرقت ها را انجام می دهند و متعاقب آن چهره متهمان  شناسایی و در اختیار عوامل گشت قرار گرفت.
جلیلیان ادامه داد: با پوشش دهی نقاط جرم خیز و گشت زنی های هدفمند، متهمان در حال پرسه زنی با خودرو شان مشاهده و در یک اقدام  ضربتی خودرو متوقف و هر ۲ متهم دستگیر شدند.
وی خاطر نشان کرد: در بازدید از خودروی سارقان یک عدد ساب باکس و یک عدد جک خودرو و یک عدد زاپاس خودرو، تعداد زیادی ابزارآلات و یک لباس تقلبی سبز شهرداری کشف گردید.
سرهنگ جلیلیان  با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق کیفری بودند گفت: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۳۰ فقره سرقت معترف شدند که پس از شناسایی مال باختگان، متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.

نظر شما