شناسهٔ خبر: 5433142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف: ایران مرعوب نخواهد شد

وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای یونانی خود در این کشور، تاکید کرد: ایران در پرونده هسته ای با پشتوانه چندین هزار سال سابقه تاریخی، مرعوب نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه این نشست خبری با اشاره به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در بحث هسته ای با شفافیت اعلام کرده و طرف مقابل باید در این باره تصمیم گیری کند.

وی با ابراز امیدواری درباره دستیابی ایران و 1+5 در یک بازه زمانی معقول، به یک نتیجه نهایی تصریح کرد: برای این کار، کشورهای طرف مذاکره باید واقع بین باشند، و نه دچار توهم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور همچنین با تاکید بر اینکه ایران نمی تواند هیچ راه حل غیر محترمانه‌ای را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل بر زیاده خواهی پافشاری کند، کار دشوار خواهد بود. ظریف افزود: فقط می توانیم توافقاتی داشته باشیم که در آن، دو طرف بتوانند مدعی شوند که به نتایج مثبت دست یافته اند .

دانلود


وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت امروز به آتن سفر کرد . آقای ظریف در گفتگو با مقامات یونانی  راه های گسترش همکاری های تهران ـ اتن را بررسی می کند .

وزیر امورخارجه تاکید کرد : ایران در پرونده هسته ای با پشتوانه چندین هزار سال سابقه تاریخی، مرعوب نخواهد شد.

 

نظر شما