شناسهٔ خبر: 54320190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه؛

نشست «ایران و سازمان سی‌ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه» برگزار شد

نشست ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با حضور معاون وزیر امور خارجه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست «ایران و سازمان سی‌ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم‌اندازها برای همکاری» صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با حضور مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

 استفان پریسنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در ایران در آغاز این نشست گفت: می‌خواهیم همکاری با ایران را در پنج سال آینده داشته باشیم. از همکاری ایران با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه استقبال می‌کنیم. تبعات جنگ در اوکراین جهانی است و زنجیره تامین غذا دچار اختلال شده و باید بر صلح تمرکز کنیم. باید به راه‌حلی برای بحران جهانی غذا دست یابیم. نیازمند همکاری برای مقابله با چالش‌های پیش رو هستیم.

لازار کومان سکو، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز در ادامه طی سخنانی گفت: سال ۲۰۲۲ سی امین سالگرد این سازمان است و ابتکار ایران برای برگزاری این نشست را ارج می نهیم. ایران فعال‌ترین همکار گفت‌وگوهای این سازمان بوده است. 

خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری اکو همچنین در این نشست گفت: برایم بازدید از جایی که ۲۵ سال قبل به عنوان دیپلمات جوان تاجیک کارم را آغاز کردم بسیار لذت بخش است.  پتانسیل فراوانی برای همکاری بین اکو و بیسک وجود دارد و امیدواریم در آینده شاهد همکاری بیشتر بین این دو سازمان باشیم. 

 

نظر شما