شناسهٔ خبر: 54317238 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزیر صنعت:

فعلا" برنامه ایی برای گرانی خودرو نیست / توصیفی از وضعیت صنعت

وزیر صنعت با اعلام اینکه وضعیت صنعت خودرو هنوز قابل دفاع نیست اما رشد قابل‌توجهی داشته، گفت: فعلا" تصمیمی برای گران کردن خودروها نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین بعداز بازدید از سایپا و ایران خودرو گفت: وضعیت صنعت خودرو هنوز قابل دفاع نیست اما نسبت به ۶ ماه گذشته رشد قابل‌توجهی داشته و مشکلات یک‌ به‌ یک در حال رفع است. این صنعت از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی دارد. بنابراین در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گرانی نیست.

وی افزود: این صنعت هرچند مسائل و چالش‌های زیادی دارد و از این بابت باید به مردم و مشتریان حق داد اما قابل احیا و اصلاح است. در ماه‌های گذشته، تمرکز اولیه بر روی تولید و افزایش بود تا با سرعت گردش مالی شرکت‌ها ، قیمت تمام شده هم کاهش یافته و شرکت‌های قطعه‌ساز به حرکت افتند و منجر به بهبود کیفیت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نکته بعدی، حرکت به سمت تغییر محصول است. زیرا بخش عمده‌ای از بی‌کیفیتی که مردم در خصوص خودروها اشاره دارند، ناشی از سازه‌های قدیمی در خودروهایی همچون تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ بوده و قابل اصلاح نیستند.

فاطمی امین توضیح داد: ایران‌خودرو در سال جاری ۸۰ هزار تارا و سایپا ۸۰ هزار شاهین را جایگزین محصولات قدیمی خواهند کرد که تغییر ریل و حرکت به سمت خودروهای جدید است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما